Plesa v okolí města Zermatt

Poté, co dojdeme ke stanici Riffelberg opouštíme koleje zubačky Gornergratbahn a vydáme se kolem ples Grünsee bei Zermatt, Mosjesee a Leisee, nakonec dojdeme až do města Täsch.

Rotenboden (2815 m. n. m.)

Od stanice zubačky Rotenboden klesáme k další, nižší stanici Riffelberg. Po levé ruce máme výhledy na Matterhorn a proto fotíme jak o duši. Alespoň já. Ostatně podstatná část dnešní tůry je v průvodci označována jako trasa s výhledy na Matterhorn. Klesáme stále na dohled od kolejiště ozubené železnice Gornergratbahn.

Riffelberg

Asi po třiceti minutách chůze přicházíme ke stanici Riffelberg. Nijak se nezastavujeme a pokračujeme dále v klesání. Vydáme se směrem k plesu Grünsee bei Zermatt. Klesáme asi hodinu a čtvrt.

Grünsee bei Zermatt (2300 m. n. m.)

Po hodině a čtvrt dojdeme k plesu Grünsee, což v překladu znamená Zelené jezero. Pleso je, alespoň pro mě, dost zvláštní. Nemá totiž takovou typickou světle modrou barvu, jako ostatní plesa v okolí. Jeho barva je normální barva vodní plochy.

Grünsee bei Zermatt, v pozadí Matterhorn - Švýcarské Alpy

Obr. 1. Grünsee bei Zermatt, v pozadí Matterhorn – Švýcarské Alpy

V okolí plesa je poměrně dost lidí, kteří zde odpočívají a opalují se.

Grünsee bei Zermatt - Švýcarské Alpy

Obr. 2. Grünsee bei Zermatt – Švýcarské Alpy

Pleso obejdeme, a chvíli se vracíme zpět stejnou cestou. Poté začneme dále klesat směrem k plesu Mosjesee.

Mosjesee (2138 m. n. m.)

Asi po necelé půl hodiny chůze od plesa, přicházíme k dalšímu plesu Mosjesee. Mosjesee už má v okolí obvyklou barvu vodní hladiny. U jezera si asi na 20 minut odpočineme a pokračujeme dále. Chvíli i stoupáme, ale pak opět začneme klesat.

Mosjesee - Švýcarské Alpy

Obr. 3. Mosjesee – Švýcarské Alpy

Leisee (2232 m. n. m.)

Asi po čtvrt hodině chůze přicházíme k dalšímu plesu. Leisee má opět normální barvu, tedy ne světle modrou, jako většina ples v okolí. Samotné jezero Leisee a jeho blízké okolí je nazýváno jako „Pláž Zermattu“. Lidé se zde opalují na travnaté ploše u břehu jezera a také se v jezeře koupou. Ve Švýcarsku není obecný zákaz koupání v horských plesech, jako třeba ve Vysokých Tatrách.

Obr. 4. Leisee přezdívaný jako „Pláž Zermattu“ – Švýcarské Alpy

Poblíž jezera se také nachází například dětské hřiště s prolézačkami. Pláž je takové místní relaxační centrum. Velmi je populární hlavně díky přítomnosti nedaleké stanice lanovky Sunnegga, díky které je lehce přístupné pro celé rodiny.

Obejdeme zleva stanici lanovky Sunnegga a mírně klesáme. Mohli jsme sejít do Zermattu, ale rozhodli jsme se dojít až do města Täsch. Nebyl to úplně nejrozumnější nápad.

Täsch

Když se dostáváme po delší době k rozcestníku, který má časy (ne každý turistický rozcestník má časy, mnoho jich ukazuje jen směr) čeká nás nemilé překvapení. Nejsme od Täsche, co by kamenem dohodil, ale 2 hodiny a 40 minut chůze. Tím se tento výlet stal dost náročným.

Pokračujeme dál mírným klesáním, občas po stezce jištěné lanem, až dojdeme nad Täsh, kde začalo prudké klesání. Za hodinu chůze jsme klesli asi o 800 výškových metrů. V Täschi nasedli na auto a jeli do Saas-Grud.

Tohle byla poslední túra našeho pobytu ve Švýcarsku. Další den jedeme domů. Stavíme se při tom u Rýnských vodopádů.

Fotogalerie

Fotografie ze Švýcarska si můžete prohlédnout v galerii Švýcarsko 2012.

článek je součástí seriálu: Švýcarsko 2012

V srpnu 2012 jsem se já (Radim) vydal se Štěpánem, Radkem a Honzou do "horské pevnosti", do Švýcarska. Cestou jsme si udělali zastávku i v Lichtenštejsnku.