Z chaty Sněžná na vrchol Bobek

Občerstven na chatě Sněžná se vydávám dále po hraničním hřebeni přes chatu Kmínek a dále postupně přes vrcholy a sedla až k vrcholu Bobek.

Sněžná

Po krátkém odpočinku a občerstvení se z chaty Sněžná vrátím na hřeben a pokračuji dále po červené turistické značce.

Nad Kmínkem (855 m. n. m.)

K rozcestí Nad Kmínkem přicházím asi po 10 minutách chůze od chaty Sněžná. Zprava se zde ze Slovenska připojuje zelená turistická značka vedoucí z Makova. Zelená společně s červenou, po které jsem přišel, pokračuje dále k chatě Kmínek, která je dle rozcestníku vzdálená půl kilometru.

Kmínek (830 m. n. m.)

Po pár minutách klesání přicházím k chatě Kmínek. Kromě červené turistické značky, po které jsem přišel a budu také pokračovat dále zde končí slovenská zelená turistická značka, která se připojila na rozcestí Nad Kmínkem a začíná zde modrá, opět slovenská (místo kilometrů jsou uvedeny časy) turistická značka vedoucí přes Kelčov do obce Korňa. Já budu dále pokračovat po červené turistické značce na Janošec vzdálený 1,5 kilometru a pak dále na Konečnou, která je vzdálena 9 kilometrů.

Chata Kmínek - Moravskoslezské Beskydy

Obr. 1. Chata Kmínek – Moravskoslezské Beskydy

Nejprve ale usedám v restauraci na něco k snědku. I když je restaurace na Slovenské straně hranice, hraniční patníky jsou v podstatě hned u cesty, dá se zde platit nejenom Eury, ale také Českými korunami. Zdržím se asi tři čtvrtě hodiny a pak pokračuji dále. Za chatou Kmínek začnu stoupat na vrchol Korytovo.

Korytovo (881 m. n. m.)

Po asi deseti minutách stoupání lesem přicházím na vrchol Korytovo, jehož jméno se dovídám jen z mapy, turistické rozcestí zde není. Vrchol je zalesněný a není ani pořádně kam odbočit, pokračuji dále po červené turistické značce. Po chvilce vyjdu z lesa a tam se doprava odpojí modrá turistická značka.

Janošec (825 m. n. m.)

K rozcestí Janošovec přicházím asi 25 minut chůze od chaty Kmínek. U rozcestí Janošec se nachází pár domků nějaké osady. Nijak se nezdržuji a pokračuji dále po červené turistické značce k Hluchance, která je vzdálená jeden kilometr.

Hluchanka (762 m. n. m.)

Po zhruba dvaceti minutách pozvolného klesání lesem vycházím z lesa a přicházím k turistickému rozcestí Hluchanka. Zprava sem vede z dva a půl kilometru vzdáleného údolí Smradlavky modrá turistická značka, která zde končí. Pokračuji dále po červené turistické značce, která mne zavede zpět do lesa a začnu mírně stoupat.

Výhledy cestou z Hluchanky na Bobek - Moravskoslezské Beskydy

Obr. 2. Výhledy cestou z Hluchanky na Bobek – Moravskoslezské Beskydy

Bobek (855 m. n. m.)

Po jedné hodině a deseti minutách chůze přicházím k rozcestí Bobek, které je kousek od stejnojmenného vrcholu Bobek.  Na rozcestí Hluchanka byla uvedena vzdálenost k Bobku 3 kilometry, což byl hodně podceněný údaj. Na Bobku je vzdálenost k Hluchance v opačném směru 3,5 kilometrů, což je dle mě také málo. Vzdálenost bych odhadoval na 4 až 5 kilometrů.

U rozcestí je i turistické odpočívadlo, které je ale obsazené. Usedám na chvíli do trávy a odpočívám.

Vrchol Bobek (871 m. n. m.)

Přímo k vrcholu Bobek, který je asi 100 metrů mimo turistickou značku, se nevydám. Přečtu si o něm ale na informační ceduli krátký odstavec.  Vrchol Bobek se nachází přímo na česko-slovenské hranici a v případě vydařeného počasí nabízí výhledy na centrální Beskydy, Javorníky a Malou Fatru. Ostatně pro pěkné výhledy jak na Slovensko, tak i do České republiky není nutné jít přímo na vrchol. Výhledy jsou dostupné i od rozcestí.

Moravskoslezské Beskydy z rozcestí Bobek

Obr. 3. Moravskoslezské Beskydy z rozcestí Bobek

Dále je na informační ceduli zmínka, že v zimě je na červené turistické značce, po které jdu, udržovaná běžecká stopa, kterou se lze dostat z Bumbálky přes Konečnou na Sulov.

Informační cedule si také všímá patrného rozdílu mezi českou, převážně zalesněnou částí Beskyd a slovenskou stranou, kde je možné spatřit mnoho samot a hospodářských usedlostí.

Po asi dvacetiminutovém odpočinku pokračuji dále po červené turistické značce směrem k osadě Konečná.

článek je součástí seriálu: Cesta přes hraniční hřeben v Beskydech 2017

Na dva červencové státní svátky roku 2017 jsem se rozhodl udělat si dvou denní tůru v Moravskoslezských Beskydech po hraničním hřebenu mezi Českou republikou a Slovenskem. Cesta vedla ze sedla Bumbálka až na Bílý kříž, kde jsem opustil hraniční hřeben a vydal se na Grůň.