Příjezd k Matreier Tauernhausu a výstup k jezeru pod Karl-Fürst-Hütte

Dnes vyjíždíme z Českých Budějovic do Vysokých Taur. Plán je přijet k Matraier Tauernhausu. A pokračovat pěšky k Karl-Fürst-Hütte.

První den jedeme jen z Prahy do Českých Budějovic, odkud ráno jedeme do Mittersillu, kde ještě kupujeme lžíce a potraviny. Nenecháme se ošidit paní pokladní, která se nám snaží vrátit na 100 eur jen 8 místo 80. Nakonec všechno zdárně seženeme a projíždíme za 10 eur tunelem. Za ním odbočíme prudce dolů doprava k Matreier Tauernhausu. Je tady objížďka, protože se tu sesula půda, my parkujeme za 10 eur na týden u Matreier Tauernhausu. V restauraci si dáváme 3 piva a štrúdl (14 eur), pak balíme a vyrážíme ̶ jdeme 20 minut nad Tauernhaus a stanujeme v lese u cesty.

Grünseehütte

Bohužel nemáme čaj. Ráno H zjišťuje, že nemá rukavice a čepici a žene se dolů do auta. Má je ale nacpané v ešusu. Vrací se s kapucí a jablky. Jdeme nahoru na Grünsee (2 245 m.n.m.) s chatou, která je neobhospodařovaná.

Obr. 1. Grünseehütte

Odtud to má být 4 hodiny na Karl-Fürst-Hütte, kde chceme spát (je to taky neobhospodařovaná chata blízko ledovce). U prvního jezera je rozcestí a je možné jít dvěma způsoby. Jedna je značena jako Steig (ferrata) a vede přes krátké ledovce a druhá je normální červená značka. Jdeme po červené, ale je to delší a trvá to rozhodně déle než 4 hodiny (cca 6 hodin).

Pohled zpět na Grossvenediger

Obr. 2. Pohled zpět na Grossvenediger (3 662 m)

Cestou přecházíme ještě dvě sedla.

Haupmerscharte

Obr. 3. Haupmerscharte

Wilde Mander Scharte

Obr. 4. Wilde Mander Scharte

Schandlasee

Dorazíme k jezeru Schandlasee v půl šesté a už máme dost. První den byl náročný. Cesta vedla pořád přes kameny a chvílemi hodně nahoru a dolů. U jezera stanujeme. Chatu sice máme na dohled, ale je to ještě vysoko nad námi a navíc tam není značená voda a tady jo. Vaříme těstoviny se sýrem a sušenými rajčaty. Večer prší, ale pak to naštěstí ustane, máme sice dobrý, ale starý stan a občas do něj kápne. Čteme si o čtyřtisícovkách a záchraně na ledovci. Zítra se na něj, pokud bude dobré počasí, vydáme.