Eisbodenlacke – Oberwalderhütte

Vycházíme ráno od Eisbodenlacke, kde jsme stanovali. Přes morénu se dostaneme ke stoupání ve sněhu do sedla Obere Ödenwinkelscharte a dále po ledovci do Oberwalderhütte, kde se ubytujeme, konečně najíme a jdeme na večerní procházku kolem chaty, abychom vytrávili.

Vyrážíme v 7 h na Oberwalderhütte. Mraky se zvedly.

Vodopád pod Weißsee

Obr. 1. Vodopád pod Weißsee

Jdeme dolní cestou a pak se musíme nějak dostat na tu horní a na ledovec, pak 700 metrů stoupání a pak 4 km přes další ledovec. Jdeme spodní cestou, ale říčka se nahoře nedá překročit, takže jdeme po moréně zasypané kamením a vyhýbáme se trhlinám. Pak sem tam vidíme mužika či červenou barvu, jak se to spojilo s horní cestou. Nakonec jdeme po ledě plném kamení přes údolí zprava doleva. Náhle vidíme mužika vysoko nad námi a tak se tam šplháme. Jeden ledovec je nad námi nahoru. Trvá nám 3,5 hodiny (9:30h-13h), než se vyškrábeme prudce nahoru po zasněžené suti. Chvílemi je nad kolena sněhu a cepín zapadá až po vršek. Občas je vidět značicí kámen, ale jdeme dost po čichu. Značky jsou zasněžené.

Pohled zpět do údolí cestou na Obere Ödenwinkelscharte

Obr. 2. Pohled zpět do údolí cestou na Obere Ödenwinkelscharte

Sedlo Obere Ödenwinkelscharte

Nahoře ze sedla Obere Ödenwinkelscharte (3 228 m. n. m.) pak vidíme skupinu lidí a jejich stopy. Nechce se nám samotným vybírat cestu po ledovci, a tak jdeme po jejich stopách.

Obere Ödenwinkelscharte (3 228 m. n. m.)

Obr. 3. Obere Ödenwinkelscharte (3 228 m. n. m.)

Oberwalderhütte

Obr. 4. Oberwalderhütte (2 940 m. n. m.)

Kolem čtvrté dorážíme na Oberwalderhütte. Je to chata uprostřed ledovců a jídlo se sem vozí vrtulníkem. Ubytování je za 47 eur včetně jídla (večeře a snídaně; nebo za 12 eur bez jídla). Bereme to a čekáme na večeři jak na smilování, protože jsme neobědvali (cestou jen 1 čokotyčinka). Večeře je v 18:30, napráskneme se rajskou polévkou, vepřovou roládou s bramborami a palačinkou, a pak se musíme jít projít na kopec u chaty. Chata má 2 900 m .n. m. Kopec nad ní asi 3 100 m. n. m. Dnes jsme byli nejvýš ve 3 200 m. n.m.. Je tu několik skupin na ledovcovém kurzu na týden.

Večerní procházka u Oberwalderhütte

Obr. 5. Večerní procházka u Oberwalderhütte – výhled na Fuscherkarkopf (3 336 m. n. m.)