Heinrich-Schwaiger-Haus – Großes Wiesbachhorn – Zell am See

Ráno vyrážíme z Heinrich-Schwaiger-Haus na Großes Wiesbachhorn. Potom sestoupíme zpět na chatu Heinrich-Schwaiger-Haus a po výborném obědě sestupujeme dolů a jedeme autobusem do Zell am See, kde se ubytujeme v kempu přímo u jezera.

Ráno máme v šest snídani a v sedm vyrážíme na vytoužený Großes Wiesbachhorn. Před námi už tam jde dvojice kluků z chaty. Za 2½ hodiny jsme nahoře. Hrozně fouká, ale nahoře je trochu závětří. Fotíme se s vrcholovým křížem a jdeme zase dolů pod kopec.

Vrchol Großes Wiesbachhorn

Obr. 1. Vrchol Großes Wiesbachhorn

Výhled cestou Großes Wiesbachhornu

Obr. 2. Výhled cestou Großes Wiesbachhornu

Obr. 3. Výhled cestou Großes Wiesbachhornu

Tam si dáváme chleba od snídaně a jdeme zase stejnou cestou dolů.

Heinrich-Schwaiger-Haus

Obr. 4. Heinrich-Schwaiger-Haus

V chatě si dáváme skvělou polívku se sýrovým knedlíkem, limo, čaj s rumem, pivo a čaj. Pak se ještě bavíme s paní domácí a jdeme dolů. Cestou potkáváme výletníky, co jdou na víkend nahoru, má být ale špatné počasí, takže alespoň udělají tržbu, jak budou sedět na chatě.

Dole u přehrady akorát jede autobus dolů do Kaprunu (10 a půl eura/osobu). Cestou se vyhýbá s protijedoucími autobusy – semafor na jednosměrce. Auta sem nejezdí. Cestou jede autobus chvíli za stádem krav, než stádo odbočí k farmě. Dole jedeme dalším autobusem za 5,30 do Zell am See na konečnou (4 min) – na severu jezera, zastávka za vlakovým nádražím. Tam je drogerka, takže rychle kupuju jelení lůj a šampón a píšu domů. Za 15 minut nám jede č. 70 na Seekamp (5. stanice za Jachtklubem). Je to kemp na severu hned u jezera. Kolem jezera je cyklostezka, která vede až do Kaprunu. Jen co postavíme stan, prší. V noci ale přestane a pak už je pěkně i celý následující den.