WiId Wadi Water park

V posledním díle seriálu o Dubaji se podíváme do aqua parku Wild Wadi.

Hodnotili 3 lidé

Poslední den v emirátu Dubaj se rozhodneme strávit v aqua parku Wild Wadi, kde strávíme podstatnou část dne. Dopoledne už musíme vyklidit pokoje, protože ten den večer odlétáme. Po snídani, která proběhne jako obvykle, se jdeme sbalit. Na recepci si domluvíme, že si u nich můžeme nechat zavazadla a vrátit se pro ně až navečer. Bereme taxi a jedeme před Wild Wadi.

Wild Wadi

Wild Wadi, celým názvem Wild Wadi Water Park je vodní park poblíž Jumeirah Beach Hotel. Místo pro nás není tak úplně neznámé, protože jsme zde už byli. Ne přímo ve Wild Wadi, ale u jeho vchodu, když jsme se přijeli podívat na hotel Burj Al Arab. Aqua park je velmi rozlehlý a obsahuje celou řadu atrakcí. Návštěvník zde nalezne jeden z největších tobogánů na světě, což je mimochodem dost zvláštní, jsme v Dubaji a něco není největší na světě. Dále zde je bazén s umělými vlnami, což je také zvláštní, protože o pár desítek metrů dále je moře s přírodními vlnami. Na přírodní vlny ale není nikdo nějak moc zvědavý. Také je zde například dlouhý vodní kanál, po kterém se návštěvníci plaví na pneumatikách. Místy dokonce jede návštěvník do kopce, to díky vodním tryskám, které pneumatiku s člověkem tlačí do kopce. Surfovací emulátory, na jednom z nich jsem se udržel asi 5 vteřin a tak dále. Nechybí zde samozřejmě skluzavky a spousta různě velkých bazénů, také obchody a restaurace.

Wild Wadi Water Park - Dubaj

Obr. 1. Wild Wadi Water Park – Dubaj

Wild Wadi je stejně jako spousta jiných neveřejných míst v podstatě taková turistická rezervace. Místní lidé sem příliš nechodí a proto zde neplatí žádná omezení, jaké platí na veřejných prostranstvích. Lidé zde běžně pijí i jedí jako by žádný Ramadán nebyl. Občas ale přece jen je možné narazit na místní lidi. Poznají se především podle plavek žen, které více připomínají spíše potápěčský neopren, než plavky.

Obr. 2. Wild Wadi Water Park – Dubaj

Ve Wild Wadi strávíme několik hodin, poté bereme taxi a vracíme se k hotelu pro naše odložené věci. Mezitím proběhla večerní modlitba a je tedy možné normálně jíst a pít. Restaurace nabízejí ramadanovské menu a probíhají v nich ramadánovské hostiny. Do jedné usedáme a dáváme si ramadánovské menu, což je opravdu hodně jídla o mnoha chodech. Maso je hlavně kuřecí a vše je typicky „arabsky“ kořeněné.

Wild Wadi Water Park - Dubaj

Obr. 3. Wild Wadi Water Park – Dubaj

Naše minuty v Dubaji jsou pomalu sečteny. Bereme taxi na letiště, odkud se s přestupem v Kyjevě na Ukrajině přes noc vracíme domů. Tím příběh o Dubaji končí. V Praze přistaneme ráno. Samozřejmě hned v Praze, ještě před nasednutím do vlaku, který nás zaveze domů do Ostravy, navštívíme jednu restauraci a dáme si po několika dnech pivo, což v Dubaji vůbec nepřicházelo v úvahu.

A co říct úplným závěrem? Dubaj je jiný svět. Platí zde úplně jiná pravidla společenského chování, na které je nutné brát ohledy a řídit se jimi. Právě postní měsíc Ramadán, v průběhu kterého jsme v Dubaji byli my, je krásný příklad úplně jiných společenských konvencí, než na které je Evropan zvyklý. Na druhou stranu Dubaj je nejtolerantnější emirát z celých Spojených Arabských Emirátů.

Co se týče samotné Dubaje, může někdy působit až jako kýč a kýčovitá demonstrace bohatství ropné velmoci. Dubaj v podstatě nemá žádnou přírodní zajímavost, je to totiž jen poušť. Také nemá skoro žádnou historickou zajímavost. Snad za zmínku stojí Dubajské muzeum a jako kulturní zajímavost by si návštěvník Dubaje neměl nechat ujít prohlídku mešity Jumeirah.

Dále má Dubaj spoustu dalších turistických lákadel a atrakcí, ty už ale působí spíše „umělým“ dojmem. Patří mezi ně třeba nejvyšší budova světa Burj Khalifa. Dvě největší obchodní centra, umělé Palmové ostrovy, lyžařský areál a spousta dalších. Všude přítomná je také demonstrace bohatství počínaje například klimatizací v autobusových zastávkách a konče hotelem Burj Al Arab, v jehož výbavě je několik tun zlata, protože ze zlata jsou třeba šroubky na zrcadle.

Fotogalerie Dubaj 2011

Více fotografií můžete vidět ve fotogalerii Dubaj 2011.

článek je součástí seriálu: Pohádky tisíce a jedné noci 2011

V srpnu roku 2011 jsem společně s Milanem, Stáňnou a Michaelou navštívil emirát Dubaj ve Spojených Arabských Emirátech.