Thajsko a Kambodža 2010 – den 21. – Poslední den v Thajsku

Bangkok, den poslední .. Návštěva chrámu Golden Mount a cesta domů, kde nás čeká -15 stupňů C.

Hodnotili 3 lidé

Dopoledne

Náš poslední den začínáme vydatnou snídaní ve vedlejší restauraci. Z hotelu se musíme vystěhovat do dvanácté hodiny, ale máme domluveno, že si můžeme nechat batohy na recepci až do večera.

Po snídani se ještě couráme po obchodech, ale už nás to moc nebaví. Před polednem si jdeme ještě dát sprchu do hotelu. Všechny své věci necháváme na recepci a jdeme se najíst.

V sedmém patře nákupního centra MBK Shopping Centre (mimochodem za dobu našeho pobytu v této části města jsme až dnes poprvé vyjeli do sedmého patra tohoto nákupního centra) nacházíme restauraci, kde je na středu každého stolu podivný přístroj (něco jako gril, ale na jeho okraji je žlábek na zachycení tekutiny a vaření zeleniny ve vodě – na konci jídla tam vznikne polévka), na kterém si každý uvaří jídlo sám. Objednáváme si talíř syrového masa a zeleniny, necháváme si ukázat postup a potom přinést vidličky místo hůlek. V restauraci skoro nikdo není a ochotný personál si rychle všímá našeho marného boje s tímto nástrojem.

Uvař si sám

Obr. 1. Uvař si sám

Poslední chrám

Po obědě mne Pavlík přemlouvá k návštěvě posledního chrámu. Moc se mi nechce, ale nakonec se vzdávám a hledám v mapě autobus, který nás tam doveze.

Pod Golden Mount

Obr. 2. Pod Golden Mount

Chrám se jmenuje Golden Mount. Jak již název napovídá, je opět celý zlatý a tento navíc stojí na kopci. Po obvodu kopce vedou schody k chrámu, tam se potom dá vystoupat až na střechu s vyhlídkovou terasou odkud je výhled na celý Bangkok.

Golden Mount

Obr. 3. Golden Mount

Pod vrcholem Golden Mount je postavený ještě jeden chrám. Když už jsme tady, jdeme se tam také podívat. Na rozdíl od zlatého chrámu navrchu je tento obyčejný, není na něm nic zvláštního. Všichni turisté však míří nahoru a tady dole nikdo není, je tu příjemný klid.

Odlet

Kolem páté hodiny se vracíme k hotelu. Autobusy nám připadaly dost přeplněné, s batohy se nám tam nechce mačkat. Proto se nakonec rozhodujeme k cestě na letiště využít taxi.

Oslovuje nás několik taxikářů. Ptáme se, jestli nás odvezou na letiště za 300 Bt. Všem se to zdá málo. Potom za námi ale dobíhá jeden, který nabídku přijímá.

Na letišti počítáme poslední báty, které nám zbyly – 307 Bt. Předpokládáme, že se za tuto částku oba najíme. Na checkinu se co nejrychleji zbavujeme zavazadel a jdeme na večeři. K našemu překvapení zjišťujeme, že za tuto částku si pořídíme maximálně jedno menu v Burger Kingu. Snažíme se ještě trochu přiživit na ochutnávkách v obchodech ale potom stejně končíme v Burger Kingu. Posledních 10 Bt vhazujeme do kasičky pro sbírku na Haiti, kde bylo nedávno zemětřesení.

Pár minut před půlnocí (venku je teplota 27°C) nasedáme do letadla. Čeká nás něco přes 9000 km.

V Praze jsme ráno kolem deváté hodiny. Kromě sněhu nás tu vítá také teplota -15°C.

článek je součástí seriálu: Thajsko a Kambodža 2010

Cestopis ze svatební cesty manželů Řehákových Thajskem a Kambodžou v lednu 2010.