Island- Strokkur

Dnes jsme měli v plánu prohlídku muzeí, ale hlavně whale watching, ale po rozhovoru s jedním párem Čechů, který byl na whale watchingu...

9. den – neděle 19.8.

Dnes jsme měli v plánu prohlídku muzeí, ale hlavně whale watching, ale po rozhovoru s jedním párem Čechů, který byl na whale watchingu v Olafsvíku a moc to chválil, jsme přehodnotili naše plány a odložili whale watching na později, až pojedeme autem na sever. Prvním muzeem, kam jsme zamířili, bylo Ratatou doporučované Asmundursafn vytvořené známým islandským sochařem, včetně budovy muzea – tam jsme si prohlídli velmi zajímavou venkovní expozici, ale dovnitř jsme nešli. Jako druhé jsme navštívili Settlement muzeum (971+-2), kde už jsme si zaplatili vstupné 600 ISK/os. a pečlivě prošli a pročetli informace o osídlování Islandu a Reykjavíku. Muzeum je dost nové a multimediální a v každém případě jej doporučujeme. Pak jsme již podruhé zašli do Sea Baron v přístavu, který jsme si včera tak oblíbili a dali si za 750 ISK/os. vynikající humrovou tradiční polévku. Procházkou po pobřeží jsme se vrátili do kempu, odkud Honza šel ještě do termálu, a protože Lence nebylo dobře, šla do botanické zahrady kousek od kempu, kde si prohlídla flóru z celého Islandu. Dnes poprvé bylo zataženo a přeháňky. Večer jsme koukli do průvodce na cenu whale watchingu v Olafsvíku, která nás bohužel nemile překvapila (8000 ISK/os.), a tak jsme opět měnili plán a rozhodli se, že se na velryby podíváme na severu v Húsavíku.

10. den – pondělí – 20.8.

Dnes to mělo být velké dobrodružství zejména díky nové zkušenosti s pronajatým autem. Ráno jsme vyrazili do půjčovny AVIS na předměstí Reykjavíku (nebyl to úplně downtown, jak avizovali v reklamě) a v 11.00 jsme nasedli do „Jardy“ (Toyota Yaris). Dnešním cílem byly zastávky na tzv. Zlatém okruhu (Golden circle) – Thingvellir (UNESCO) pro jeho historický význam – bývalý parlament (Althing) Islanďanů, Geysir –gejzír, který už ale není aktivní, a tak si na místo lidi fotí Strokkur (šplouchá každých 5-10 minut do 8-15 m) a Gulfoss – ohromný vodopád. Pak už jsme se napojili na okružní silnici číslo 1 a uháněli směrem na sever ostrova, s cílem přiblížit se co nejvíce k Akureyri. Cestou jsme v Borgarnes stihli ještě nakoupit nezbytnosti v Bónusu a dali si trošku homelessáckou večeři přímo u pumpy z vlastních zásob. Nakonec jsme dojeli do kempu do Varmahlídu, který měl výborné zázemí – kuchyňka atd. v bývalé stodole a termální bazének s horkou vodou.

Strokkur

Obr. 1. Strokkur

článek je součástí seriálu: Island 2007

V létě roku 2007 se manželé Pohlodkovi vydali na cestu po Islandu.