Z Mariánského kopce přes rozhlednu Val do obce Šanov

Pokračujeme v naše okruhu z Mariánského kopce přes rozhlednu Val do obce Šonov a pak do Králíků.

Po prohlídce kláštera na Mariánském kopci (Hora Matky Boží) a obědu v místní restauraci se vydáváme po žluté turistické značce a pokračujeme k dalšímu rozcestí, které je pár stovkách metrů a asi pěti minutách chůze. Z rozcestí pokračujeme dále po žluté turistické značce směrem na rozcestí Horní Orlice – rozcestí, které má být jeden a půl kilometru. Podle ukazatele by měla být rozhledna 300 metrů tímto směrem, ostatně rozhledna již byla dříve vidět, takže nejsme moc překvapeni.

Rozhledna Val (788,5 m. n. m.)

Rozhledna Val

Obr. 1. Rozhledna Val

K rozhledně přicházíme asi po deseti minutách od rozcestí. Jedná se o takový typický ocelový kolos se schody a několika patry. Rozhledna není přímo na vrcholu hory Val, je však hned vedle asfaltové cesty, po které vede turistická značka. Rozhledna je dle informační cedule 34,4 metrů vysoká a vyhlídková plošina je ve výšce 22 metrů. Schodiště na vyhlídkovou plošinu má 102 schodů. Rozhledna slouží také jako vysílačka pro mobilní operátory.

Obr. 2. Rozhledna Val

Z rozhledny je pěkně vidět po okolí, hlavně budova kláštera na Mariánském kopci. Kolem jsou pole, na kterých se pasou koně. Hodně nám fouká, takže na rozhledně to vypadá jako na „větrné hůrce“, ale jinak je vidět dost daleko. Zdržíme se asi na dvacet minut a pokračujeme po žluté turistické značce dále po asfaltové cestě.

Mariánský kopec z rozhledny Val

Obr. 3. Mariánský kopec z rozhledny Val

Horní Orlice (rozcestí) (761 m. n. m.)

Po deseti minutách chůze po asfaltové cestě přicházíme k rozcestí Horní Orlice – rozcestí, Odbočíme zde ze žluté turistické značky a dále budeme pokračovat po modré směrem na Pod Kamenáčkem (3 kilometry) a dále na Šanov (4,5 kilometrů). Trasa vede stále po asfaltové cestě.

Pod Kamenáčem (750 m. n. m.)

Po půl hodině chůze, z čehož poslední část již nebyla po asfaltové cestě, ale lesem, přicházíme k rozcestí Pod Kamenáčem. Není zde nic zvláštního, rozcestí je vlastně jen ukazatel visící na stromě uprostřed lesa. Není ani kam zahnout, pokračujeme dále po modré turistické značce.

Šanov, bus (570 m. n. m.)

Po půl hodině chůze přicházíme k turistickému rozcestí Šanov, bus, které je asi uprostřed obce Šanov. Název obce mi připomíná českou punkovou legendu. Máme v plánu zahnout doprava a pokračovat dále po cyklostezce do Králíků, nejprve se ale chceme v Šanově porozhlédnout, jestli zde není nějaká restaurace na chvilkové spočinutí. Od lidí se dovídáme, že je, ale trochu z cesty. Asi po půl kilometru u křižovatky s hlavní cestou. Rozhodujeme se, že se stavíme na „jedno“ a se zacházkou se zdržíme asi na jednu a půl hodiny. Nyní nás čeká dlouhá cesta po asfaltové cyklostezce.

Králíky malé náměstí

Po tři čtvrtě hodiny chůze přicházíme na Králíků k rozcestí Králiky, malé náměstí, čímž se okruh uzavřel.

článek je součástí seriálu: Velikonoce v Králikách 2012

O Velikonocích 2012 jsme s partou přátel vyrazili do městečka Králíky v Jeseníkách a udělali několik zajímavých výletů.

• (Hora Matky Boží) a objedu v místní restauraci --> (Hora Matky Boží) a obědu v místní restauraci

• Honza
  • 30.10.2012 | 10:59

Radime, Radime, základní škola...

• Chyba

• Radim Dostál
  • 14.06.2014 | 11:50

Děkuji za upozornění, opraveno.