Výlet na Šerák

Jednoho krásného podzimního dne se vydáváme s Ondrou z Adolfovic na Šerák a pak dále na Červenohosrké sedlo.

Hodnotil 1 člověk

Jednoho krásného podzimního dne jsme se vydali s Ondrou na Šerák. Šli jsme z Adolfovic a skončili jsme na Červenohorském sedle, odkud jsme měli zajištěný odvoz.

Adolfovice

Výlet jsme začali ve tři čtvrtě na devět ráno. Vydali jsme se z Adolfovic po asfaltové cestě (která se na hlavní cestu připojuje u budovy bývalého kina) z počátku ne po turistické značce směrem na Šerák. Prošli jsme kolem rodinných domků až jsme se po chvíli ocitli v lese. Kolem nás protékal javořický potok a procházeli jsme místem, které je v mapě označeno jako „Na Mlýnkách“.

Po půl hodině chůze míjíme informační ceduli a pokračujeme dále v po asfaltové cestě stále bez turistické značky. Po dalších třech minutách přicházíme k rozcestníku cyklotras. Na turistické značce stále nejsme. Ocitáme se na křižovatce ve tvaru Y a vydáváme se doprava po zelené cyklotrase.

Po dalších 20 minutách přicházíme na další křižovatku asfaltových cest. Je zde informační cedule s mapou (spíše bych přesněji měl napsat se schématem, k mapě to má daleko) a také šipky (ne však turistické ukazatele) s informacemi, co je kterým směrem. Dovídáme se zde, že Adolfovice autobusová zastávka je od nás 4 kilometry. Můžeme pokračovat dále ve směru v jakém jsme přišli na Volfův kříž (0,5 km), což my ale neuděláme. My se zahneme doprava a podle mapy by jsme měli po chvilce narazit na žlutou turistickou značku, po které zahneme doleva. Stále jdeme po zelené cyklotrase.

Javořík 704 (m. n. m.)

Po pěti minutách přicházíme na rozcestí Javořík. Javořík je rozcestí turistických i cyklistických tras. Od rozcestí Javořík se vydáváme doleva po žluté turistické značce směrem na Miroslav a Šerák.

Asi po padesáti metrech mírného stoupání po asfaltové cestě zahýbáme z asfaltové cesty doprava na lesní pěšinu a začínáme stoupat.

Miroslav (800 m.n.m.)

Po necelé čtvrt hodině stoupání lesem přicházíme k rozcestí Miroslav. Podle cedule je Miroslav dříve zaniklá osada, zachovaná je opavská chata a lidová architektura. Potíž je v tom, že zde nic takového není vidět. Možná níže po zelené turistické značce by jsme něco našli. My ale pokračujeme dále po žluté turistické hatě směrem na Šerák.

Pod Strmým (879 m. n. m.)

Po dvaceti minutách přicházíme k rozcestí Pod Strmým, kde přicházíme z lesní cesty na asfaltovou cestu. Z rozcestí Miroslav jsme ušli jeden a půl kilometru. Asfaltovou cestu překřížíme a pokračujeme směrem na Šerák.

Pod Šerákem (1280 m.n.m.)

Za necelou tři čtvrtě hodiny přicházíme na Pod Šerákem. Po cestě bylo mnoho borůvek, občas jsme se zastavili a jedli je. U rozcestí je malý turistický přístřešek. Zprava se k nám připojuje modrá turistická značka. Na chatu na Šeráku nám zbývá půl kilometru.

Šerák turistická chata (1325 m. n. m.)

Po dvaceti minutách přicházíme k chatě Šerák. V Ostravě v ten den probíhaly „Dny NATO“ a po celé Severní Moravě lítaly ten den stíhačky jak o duši. Když jsme byli kousek od chaty, proletěly kolem chaty dvě. Byly tak nízko, že bylo pomalu vidět na piloty. Bohužel vše trvá jen krátký okamžik a neměl jsem po ruce foťák, který byl v batohu.

Šerák chata - Jeseníky

Obr. 1. Šerák chata – Jeseníky

Na informační ceduli jde vidět, že původní chata je z roku 1899. Kousek za chatou je malá věž se zvonem, kde se fotíme. V chatě na Šeráku se asi na půl hodiny zastavíme na pivo, které vypijeme venku u dřevěného stolu s lavicemi.

Na rozcestí opouštíme žlutou turistickou značku a přecházíme na modrou.

článek je součástí seriálu: Šerák a Červenohorské sedlo 2009

Jednodenní výlet s Ondrou na Šerák a Červenohorské sedlo v pohoří Jeseníky.