Velikonoční výstup na Alfrédku

Druhý den našeho pobytu v Karlově pod Pradědem se vydáváme na Alfrédku. Ani netušíme, že ten den probíhá akce "Velikonoční výstup na Alfrédku".

Karlov Moravice (745 m. n. m.)

Naší tůru začínáme v Karlově pod Pradědem na rozcestí Karlov Moravice, které je přes potok Moravice kousek od hlavní cesty. U rozcestí jsou informační tabule. Od rozcestí se vydáváme přes potok po zelené turistické značce směrem na Alfrédku.

Pod kloboukem (790 m. n. m.)

Po dvaceti minutách přicházíme k rozcestí Pod kloboukem. Od turistického rozcestí v Karlově jsme ušli 1 kilometr. Kromě turistické značky je zde také zelená lyžařská značka. Pokračujeme dále po zelené turistické značce na Mravencovku.

Mravencovka (893 m. n. m.)

Na Mravencovku přicházíme za dalších dvacet minut. Mravencovka je pro nás známé rozcestí, byly jsme zde již mnohokrát. Je zde turistické odpočívadlo s přístřeškem a střechou. Na chvíli zde usedáme. Na Mravencovce je také modrá turistická značka, té si ale nevšímáme a asi po deseti minutové přestávce se vydáváme dále po zelené turistické značce směrem na Alfrédku. Je zde také cedule informující o bufetu na Alfrédce a jeho otvírací době. Dovídáme se tak, že bufet je otevřen, což nás motivuje k dalšímu postupu.

Alfrédka (1080 m. n. m.)

Na Alfrédku přicházíme po necelé hodině chůze od Mravenečníku. U Alfrédky se střetává červená, žlutá a zelená turistická značka. Alfrédka byla kdysi asi velká turistická chata, po které zbyly jen ohořelé trosky. Kousek od zbořeniště se v současné době nachází bufet, do kterého usedáme na gulášovou polévku, někteří na klobásku. V bufetu se dovídáme, že se právě toho dne (Velikonoční neděle) koná akce Velikonoční výstup na Alfrédku. Nevědomky se této akce účastníme a proto dostáváme zadarmo čokoládové velikonoční vejce.

Jak tak sedíme v bufetu a prohlížíme si mapu, napadne nás, že by jsme se mohli podívat na vrchol Jelenka (1206 m. n. m.), který je kousek od Alfrédky. Na vrchol Jelenka nevede turistická značka, ale podle mapy tam vede cesta. V Alfrédce se zdržíme asi tři čtvrtě hodiny. A poté se vydáváme kousek po žluté turistické značce hledat cestu na vrchol Jelenka. Po pár desítkách metrů se začínáme bořit do hlubokého sněhu a po deseti minutách chůze nám začíná být jasné, že v tom sněhu cestu nenajdeme a proto se vracíme. Kolem Alrédky nebyl skoro žádný sníh a zde je ho hodně. Nechce se nám jít zpět po zelené turistické značce a proto se vydáváme po běžecké trase, která vede od Alfrédky.

U Malého kotle (1115 m. n. m.)

Po dvaceti minutách přicházíme k lyžařské trase U Malého kotle. Od Alfrédky jsme ušli jeden a půl kilometru. Nyní zahneme prudce doprava, skoro do protisměru a pokračujeme dále na Mravencovku.

Mravencovka (893 m. n. m.)

Na Mravencovku přicházíme asi za tři čtvrtě hodiny. Už jsme zde dnes byli. Příliš se nezdržujeme a pokračujeme dále. Jdeme větší lesní cestou.

Pod kloboukem (790 m. n. m.)

Dále se vracíme po zelené turistické značce cestou po které jsme už dnes šli. Z větší lesní cesty přecházíme na pěšinu. Po asi čtvrt hodině přicházíme do Karlova pod Pradědem a v restauraci u konečné autobusu si dáváme pivo. Tím náš dnešní výstup na Alfrédku končí.

článek je součástí seriálu: Karlov pod Pradědem Velikonoce 2010

Tradiční Velikonoce v Karlově, tentokrát v sestavě já (Radim), Alber, Rosťa, Pavel, Pavla, Lenka a Honza.