Schwarzenberský plavební kanál

První dva dny našeho pobytu na Šumavě byly ve znamená zmatků a vybytých baterií a zpožděných vlaků ....

Do Nové Pece přijíždíme k večeru. Hned u vlakového nádraží je rozcestí Nová Pec, žel. st. Přijeli jsme od Českých Budějovic a v tomto směru pokračujeme pár minut pěšky, až narazíme na křižovatku, kde doprava vede cesta přes železniční přejezd a později přes malý potok Rasovka. V podstatě hned za potokem je louka, která je zároveň kempem, ve kterém se „ubytujeme“. Hned poté vyrážíme do nedaleké restaurace na večeři a pár piv. Mám u sebe svůj foťák a uvědomuji si velmi nepříjemnou věc. Došly mi baterky. Nic se nedá dělat. Bez baterek do hor nejdu a tak nezbývá, než se je pokusit druhý den sehnat. A podle toho v kolik je stihnu sehnat se rozhodneme, jestli druhý den vyjdeme do hor, nebo si uděláme krátký výlet v okolí a pak se vrátíme zase do kempu.

Druhý den ráno

Druhý den vstávám brzy a začnu se poohlížet po místních obchodech. Ptám se i na infocentru, ale bohužel baterky, které potřebuji v Nové Peci nemají. Mají spoustu jiných, ale ty já nepotřebuji. Dostávám radu zkusit se podívat do nedaleké Horní Planné. Sedám tedy na vlak a vyjíždím. Vlak má asi půl hodiny zpoždění. V Horní Planné je jeden obchod s elektrem zavřený (je neděle), ale v obchodě se suvenýry pro turisty baterky kupuji. Více než hodinové čekání na vlak si krátím u jednoho piva v restauraci na náměstí a poté se vracím. Půlhodinové zpoždění vlaku při cestě sem vlastně nic neznamená. Vlak zpět do Nové Pece má totiž zpoždění skoro hodinu.

Rozhodujeme se s Jardou co dál, je už skoro poledne a náš původní záměr dojít až k Plešnému jezeru, případně dále k dalšímu tábořišti asi nevyjde. Rozhodujeme se pro malý výlet pár kilometrů kolem Schwarzenberského plavebního kanálu.

Nová Pec, žel. st. (732 m. n. m.)

Rozcestí je u nádraží a obvykle by se na něm začínaly tůry. My ale vyjdeme od kempu, který je asi 200 metrů vzdálen po žluté turistické značce.

Nová Pec, Nové Chalupy (731 m. n. m.)

Rozcestí Nová Pec, Nové Chalupy se nachází v podstatě hned u louky, kde je kemp. Podle rozcestníku půjdeme 200 metrů k dalšímu rozcestníku po zelené a žluté.

Dlouhý Bor (730 m. n. m.)

Rozcestí Dlouhý Bor je v podstatě na konci vesnice. Je zde křižovatka asfaltových cest a rozchází se zde žlutá turistická značka (doprava) od zelené turistické značky (rovně). Obě se nakonec za několik kilometrů setkají u rozcestí Schwarzenberský kanál a koňský potok, Rossbach. Rozhodujeme se, po které vyjít a nakonec se rozhodneme pro o půl kilometru kratší žlutou. Po zelené půjdeme druhý den.

Po pěti minutách chůze po asfaltové cestě přecházíme přes železniční přejezd a vcházíme do Národního parku Šumava. Pokračujeme dále a po levé ruce se nás drží potok Jezerní potok.

Jezerní potok, lávka (760 m. n. m.)

Po více než půl hodině chůze po asfaltové cestě a podle rozcestí po dvou a půl kilometrech přicházíme k rozcestí Jezerní potok, lávka. U rozcestí zahýbáme z asfaltové cesty doleva, přecházíme Jezerní potok a pokračujeme už po horší lesní cestě. Asi po deseti minutách míjíme posed po pravé ruce. Po dalších pěti minutách míjíme po levé ruce zajímavý kámen s nápisem Rossbachwec 1887, těžko říct, co to má znamenat. Na druhá straně jsou kameny, mezi kterými protéká potok a vytváří zajímavé scenérie. Bohužel na focení je příliš velká tma.

Rossbach (849 m. n. m.)

Schwarzenberský plavební kanál u rozcestí Rossbach - Šumava

Obr. 1. Schwarzenberský plavební kanál u rozcestí Rossbach – Šumava

Po patnácti minutách přicházíme k rozcestí Rossbach. Začíná zde Schwarzenberský plavební kanál, o tom ale až příště.

článek je součástí seriálu: Po stopách krále Šumavy 2011

V Červenci roku 2011 jsme se s Jardou vydali na Šumavu. Chtěli jsme ji (alespoň větší část) přejít po hřebeni. nakonec ale jsme moc daleko nedošli. nevyšlo nám moc počasí.