Matrei

Ráno jdeme koupit chleba, sýr a toaleťák a jdeme se podívat na Internet, jak to vypadá s Gruzií. Původně se naše dovolená měla totiž odehrávat tam a v sousední Arménii.

18. 8. 2008

Ráno jdeme koupit chleba, sýr a toaleťák a jdeme se podívat na Internet, jak to vypadá s Gruzií. Původně se naše dovolená měla totiž odehrávat tam v sousední Arménii. Letenky jsme měli koupené na 10. srpna 2008 do Tbilisi. V Gruzii však touto dobou kulminoval konflikt s Ruskem, a tak jsme po nelehkém rozhodování od cesty upustili. Vídeňské letiště v nás zanechalo neblahou vzpomínku a ani bloumání po Vídni nám příliš náladu nezvedlo. Snad jen pivo je konstanta. Ať jste jakkoli zklamaní, dobré pivo vždycky chutná. Naše dovolená je proto trochu improvizovaná, ale H. je skvělý plánovač. Zprávy z Gruzie jsou pořád stejné – Rusové se nechtějí stáhnout a Gruzie má alespoň větší šanci na vstup do NATO.

Na horách zrovna napadl čerstvý sníh a chození po ledovcích je tudíž nebezpečné, protože pod sněhem nejsou vidět trhliny v ledovci. Správně se má chodit alespoň ve třech lidech, kteří jsou navázáni za sebou na laně, ale my jsme jen dva. Na Großvenediger tudíž nepůjdeme a raději si najdeme nějakou ferratu, když už máme s sebou ty ferrata sety.

Dojedeme autem do Matrei – Glanz po serpentinách nahoru až skoro vaříme. Vyrážíme směr Äußere Steiner Alm. Cestou vaříme špagety. Cesta je dost frekventovaná a kolemjdoucí nám přejí dobrou chuť. Projdeme kolem Almu a celým údolím, kde se pasou krávy, koně a ovce. Vyšlápneme nahoru kolem vodopádů na Sudetendeutsche Hütte. Dáváme si pivo a Weizer a horkou čokoládu. Ubytujeme se ze 6.50 EUR s Alpenverein průkazem. Prohlížíme si knížky o horolezcích a ledovcích. Jdeme se projít a jíme chleba se sýrem. Ačkoli je srpen, koulujeme se. Dojdeme až na Glocknerblick, kde je výhled na Großglockner.

Gross Glocken

Obr. 1. Gross Glocken

20. 8. 2008

Prší, ale přesto vyrážíme z vyhřáté Sudetendeutche Hütte směrem na Blauspitze a Matrei Törl. Cestou snídáme čaj a poslední chleba. Počasí se nelepší, a dokonce padají i kroupy. Boty máme úplně promočené. Za Matrei Törlem se posadíme do chaty, dáme si oba 2x jagatee,párek a štrůdl a sušíme. Když se vyjasní, čekáme, až budeme moci zaplatit, ale babka pořád nejde. Chceme se dostat do útulny na mapě vyznačené na Aussig-Teplitzer-Weg. V sedle se ale vydáme dolů spát do stanu mezi krávy.

21. 8. 2008

Vylézáme na cestu a bereme vodu z potoka. Míříme k Aussig-Teplitzer-Weg k Blauspitz. Útulna, kterou jsme včera hledali je hned za rohem. Je to malá bouda se dvěma lavicemi. Vyspali by se tu 2-4 lidé. Dojdeme k Panorama restaurantu. Před ním se pokoušíme jít nahoru k ferratě, ale je to tady bez lana, jen oka. Kdo chce tady vylézt nahoru, musí mít vlastní lano. Dojdeme tedy až k Panorama Restaurantu Blauspitz a tady už je trasa ferraty nakreslená z druhé strany hory Blauspitz (2575 m. n. m.). Je tu i cvičná skalka obtížnosti B. Celá trasa je obtížnost B-C. Muru si hlavu v umyvadle a dáváme si pivo a polévku. Nasyceni a nalehko míříme po suťovitém svahu k ferratě. Tam nazujeme sedáky, nandáme helmy a ferrata sety a razíme. Je to moje první ferrata, ale zvládám to dobře. Jsem na sebe hrdá. Dolezeme za 30 min.až ke kříži a z druhé strany sem lezou horolezci. Bereme batohy a jdeme zpět do restaurantu. Bereme batohy a jdeme zpět do Hohes Toru. Chceme jít ještě zpět na ferratu Saazerweg na Vordere Kendlspitze (3048 m. n. m.) a další den ze Sudetendeutche hütte na Muntanitz (3282 m. n. m.). Utáboříme se opět pod sedlem Hohes Tor mezi býky a ráno pokračujeme dál.

hladim byka

Obr. 2. hladim byka

článek je součástí seriálu: Rakouské Alpy 2008

Pobyt Lenky a Honzy ve Vysokých Taurách (Hohe Tauern) a Totes Gebirge v srpnu roku 2008.