Karlova Studánka

Naučnou stezku vedoucí korytem Bílé Opavy máme za sebou a nyní se zastavíme v lázeňském městě Karlova Studánka.

Karlova Studánka je lázeňské město, kde čas běží poklidným lázeňským tempem. Podél hlavní cesty je park s lavičkami, chodníky a jezírky. V jezírkách žijí kachny, kterým občas nějaký návštěvník hodí nějaký ten bakšiš.

Karlova Studánka, Hubert (815 m. n. m.)

Od rozcestí Karlova Studánka, Hubert se vydáváme mírným klesáním po hlavní silnici do centra Karlovy Studánky.

Karlova Studánka - Jeseníky

Obr. 1. Karlova Studánka – Jeseníky

Bazénový komplex

Našim cílem je bazénový komplex s vodoléčbou, který je přístupný i pro veřejnost, nejen pro hosty lázní, kteří se zde léčí. V bazénu je termální voda a spousta různých masážních trysek.

Jdeme podél hlavní silnice dolů směrem k restauraci džbán, kam nás nasměroval turistický ukazatel.

Pitný pavilon

Po pravé straně míjíme Pitný pavilon. Pitný pavilon je malá stavba, ve které se nachází pramen minerální vody. Pramen v Pitném pavilonu je veřejně přístupný a jmenuje se Vilémův pramen.

Pitný pavilon, Karlova Studánka - Jeseníky

Obr. 2. Pitný pavilon, Karlova Studánka – Jeseníky

Slezský dům

Po levé ruce míjíme hotel Slezský dům, který je známý z filmu S tebou mě baví svět. Ve filmu se jedná o horský hotel, ve kterém bydlí filmová manželka Pavla Nového a on za ní každý večer utíká od kamarádů z chaty. Při tom si vymýšlí spoustu historek o ženách za kterými chodí. Děj filmu se sice odehrává v Beskydech, natáčen byl ale v Krkonoších a onen hotel je v Jeseníkách.

Slezsky dům, Karlova Studánka - Jeseníky

Obr. 3. Slezsky dům, Karlova Studánka – Jeseníky

Hudební hala

Pokračujeme dále a míjíme Hudební halu. Co by to bylo za lázeňské město, kdyby na promenádě nehrávala živá hudba. Dnes zde sice nikdo nehraje a asi zde nikdo nehrává příliš často, ale při troše štěstí je jistě možné natrefit na živý koncert.

Fontána v Karlově Studánce

Nakonec přicházíme k bazénovému komplexu a před ním na chvíli usedáme na lavičku u fontány. Všechny zmíněné budovy (Pitný pavilon, bazénový komplex, Slezský dům, Hudební hala) v Karlově Studánce na nás působí starobylým dojmem.

V bazénu strávíme příjemnou hodinu a pak se stavíme na oběd Také se projdeme po obchodech. Samozřejmě nejde nebýt v lázeňském městě a neodvézt si lázeňské oplatky.

Karlova Studánka, Hubert (815 m. n. m.)

Pobyt v Karlově Studánce ukončíme u rozcestníku Karlova Studánka, Hubert, odkud nám jede autobus na Ovčárnu. Z Ovčárny jdeme nám již starou známou cestou přes rozcestí U Barborky, Pod Pradědem, Praděd – rozcestí na Švýcárnu. Zajímavý je snad jen fakt, že zrovna když procházíme kolem stanice horské služby, přistává zde vrtulník, který připomíná nebezpečí hor.

Na Švýcárně se setkáváme s Albertem, který dojel o pár dní později a zbytek pobytu zde bude s námi.

článek je součástí seriálu: Švýcárna 2013

V srpnu roku 2013 jsem já, Jarda a Albert strávili týden na nejstarší turistické chatě v Jeseníkách a porozhlédli jsme se po okolí.