Výstup na Koprovský štít 1.část – cesta na Veľké Hincovo pleso

Poslední turisticky značený vrchol Vysokých Tater, kde jsem ještě nebyl byl Koprovský štít. Na ten jsme s Jardou vystoupili. První díl článku je o cestě na Veľké Hincovo pleso.

Z Tatranské Štrby vyjíždíme dopoledne zubačkou na Štrbské Pleso, kde se napojíme na červenou turistickou značku směrem na Popradské pleso. Na Štrbském Plese se příliš nezdržujeme, ani se nejdeme podívat na samotné Štrbské pleso, protože jsme zde byli včera. Na nejbližším nepojmenovaném turistickém rozcestí, ke kterému dojdeme asi po pěti minutách chůze od nádraží zubačky, je uveden směr i časový údaj (na Popradské pleso je to hodina a 10 minut), není ale uvedena barva značky. Podle mapy víme, že se jedná o červenou turistickou značku.

Některé vrcholky hor jsou v mlze, není tak hezky jako včera, kdy byla úplně jasná obloha. Nejde ale říct, že by počasí bylo špatné.

Doporučujeme z našeho průvodce

Rázcestie pri Symbolickóm cintoríně

Rázcestie pri Symbolickóm cintoríně je turistické rozcestí v Mengusovské dolině kousek od Popradského plesa.

Patria je turisticky nepřístupný vrchol v hřebení Bašt.

Patria

Symbolický cintorín

Symbolický cintorín (symbolický hřbitov) je hřbitov a pietní místo obětí Vysokých Tater.

Lyžařské středisko Štrbské pleso

Lyžařské středisko Štrbské pleso je ski areál poblíž Štrbského plesa. Kromě zimních sportů nabízí v létě také lanovku k Chatě pod Soliskom.

Po šesti minutách chůze po asfaltové cestě přicházíme k dalšímu nepojmenovánu rozcestí, zde je odbočka doleva, kde se odděluje červená turistická značka od žluté. Přecházíme na červenou turistickou značku a jdeme ještě chvíli po asfaltové cestě. Popradské pleso má být podle rozcestníku za hodinu a pět minut. Jsme na Tatranské magistrále.

Po dvaceti pěti minutách nejprve prudšího, později mírnějšího stoupání přicházíme k nepojmenovanému turistickému rozcestí, kde se odděluje červená od zelené turistické značky. Zelená i červená turistická značka vedou na Popradské pleso, každá jinou cestou. Po zelené (doprava) je to 45 minut, po červené jen 30 minut.

Jdeme po červené turistické značce kosodřevinou a asi po půl hodině přecházíme přes potok a vcházíme mezi normální stromy.

Rázcestie nad Popradským plesom (1500 m. n. m.)

Po pěti minutách přicházíme na Rázcestie nad Popradským plesom. Po pravé ruce mezi stromy vidíme Popradské pleso a Chatu pri Popradskom plese. Naše cesta na Koprovský štít sice vede po modré turistické značce, my se ale rozhodneme, že se podíváme na Popradské pleso a stavíme se do chaty, která je u něj. Vydáme se tedy po červené turistické značce vedoucí po asfaltové cestě a mírně klesáme.

Popradské pleso (1495 m. n. m.)

Po pár minutách jsme u Popradského plesa. Je zde plno lidí, kteří posedávají po zemi a něco (většinou pivo) mají koupené z okýnka u chaty. Je hezky. Také si kupujeme pivo a na chvíli odpočíváme. Potom uděláme několik fotek a vyrážíme zpět na Rázcestie nad Popradským plesom. U chaty jsme se zdrželi asi hodinu.

Já (Radim Dostál) - Popradské pleso - Vysoké Tatry

Obr. 1. Já (Radim Dostál) – Popradské pleso – Vysoké Tatry

Rázcestie nad Popradským plesom (1500 m. n. m.)

U rozcestí jsme po dvou minutách a přecházíme na modrou turistikou značku. Nejbližší rozcestí bude Rázcestie nad Žabím potokom. Jdeme lesem po modré turistické značce. Po dvaceti minutách přicházíme k dřevěné lávce vedoucí přes Žabí potok, na několik minut se zdržíme a děláme různé fotky.

Rázcestie nad Žabím potokom (1625 m. n. m.)

Po pěti minutách přicházíme na Rázcestie nad Žabím potokom, kde se odděluje doprava červená turistická značka směrem na Rysy. My budeme pokračovat dále po modré turistické značce na Veľké Hincovo pleso, které je podle rozcestníku vzdáleno hodinu.

Satanove plieska

Asi po hodině stoupání přicházíme k malým plesům (spíše ke „kalužím“), napravo jich je několik menších, nalevo jedna větší, které se podle mapy jmenují Satanove plieska. Od ples je poprvé vidět vrcholek Koprovského štítu, který ale občas mizí v mracích.

Satanove plieska - Vysoké Tatry

Obr. 2. Satanove plieska – Vysoké Tatry

Veľké Hincovo pleso (1944,8 m. n. m.)

Po pěti minutách přicházíme k rozcestníku Veľké Hincovo pleso, u kterého je samotné pleso. Posedává zde poměrně dost lidí. Na chvíli také usedneme, já si vezmu něco na jídlo a poté se procházíme kolem plesa a čerpáme síly na výstup na Koprovský štít.

Veľké Hincovo pleso - Vysoké Tatry

Obr. 3. Veľké Hincovo pleso – Vysoké Tatry

článek je součástí seriálu: Vysoké Tatry 2010

V červnu roku 2010 jsme byli s Jardou ve Vysokých Tatrách. Chtěli jsme vyjít na Koprovský štít a Predné Solisko. Tohle byly pro mne poslední dva turisticky značené vrcholy, kde jsme nebyl. Na oba vrcholy jsme vystoupili.