Poľský hrebeň a Východná Vysoká

• 21.05.2007
  • 0:00
  • Změněno: 23.04.2007 | 21:00

Poslední dva dny jsme strávili ve Vysokých Tatrách. Navštívili jsme Poľský hrebeň a Východnou Vysokou (2429 m. n. m.).

V noci se pěkně ochladilo. Přišla studená fronta, a tak ráno mohlo být snad i kolem nuly. Léně v noci vlezl do ucha brouk, takže tráví ráno poskakováním na jedné noze doufajíc, že toho brouka vytřese.Máme smůlu na vlaky. Ve Štrbě i ve Štrbském Plese hodinu čekáme, takže i navzdory časnému budíčku se do Starého Smokovce (cíl cesty)dostáváme až kolem půlnoci. Na naši dnešní trasu máme už jen nějakých sedm hodin. Je jasné, že budeme mít co dělat. Krosnu na záda a jde se. Občas rychle jdeme, většinou spíše běžíme. Po několika hodinách poklusu (časy na rozcestnících zkracujeme zhruba na polovinu) po zelené turistické značce dosahujeme prvního a druhého mezi cíle – Poľský hrebeň (2200 m. n. m.) a po žluté turistické značce Východná Vysoká.

Východna Vysoká (2429 m. n. m.)

Z Východné Vysoké je vidět Zamrznuté pleso ve výšce 2047 m. n. m. Je tam sníh!

Doporučujeme z našeho průvodce

Sliezsky dom je horský hotel v pohoří Vysoké Tatry nacházející se u Velického plesa ve Velické dolině na Tatranské magistrále.

Sliezsky dom

Velické pleso je turisticky přístupné pleso ve Velické dolině nacházející se nedaleko hotelu Slizesky dom na Tatranské magistrále.

Velické pleso

Velický vodopád (někdy je možné se setkat s názvem Večný dážď) je turisticky přístupný vodopád ve Velické dolině.

Velický vodopád

Kvetnicové pliesko je turisticky přístupné malé pleso ve Velické dolině.

Kvetnicové pliesko

Radim a Lenka na Východné Vysoké

Obr. 1. Radim a Lenka na Východné Vysoké

Weverka horská (Webericus Montanicus), o které jsme předpokládali, že žije u tohoto plesa, se nám schovává mezi kameny, proto jsme ji nespatřili, ale alespoň nalézáme sníh a to nám pro tentokrát stačí. Našli jsme sníh!

Vracíme se po žluté turistické značce na Poľský hrebeň a pokračujeme po zelené turistické značce na Zamrznutý kotol, odkud po modré turistické značce jdeme (spíše lezeme po řetězech) na sedlo Prielom a pokračujeme na Zbojnickou chatu. Ze Zbojnické chaty po modré turistické značce na Rainerovu chatu, přecházíme na červenou turistickou značku, která nás zavede na Hrebienok a po zelené turistické značce sejdeme do Starého Smokovce.

Text je převzat a ve spolupráci s Radimem Dostálem upraven z adresy: http://weberka.mysteria.cz/Photo/SlovenskoTatry2001/Slovensko2001Tatry.htm

článek je součástí seriálu: Orava a Západní Tatry 2001

Ve dnech 29.7.2001 až 7.8.2001 jsme prošli Oravské Beskydy a navštívili místní nejvyšší horu - Babia hora (1725 m. n. m.). Poté jsme se nechali převézt na Roháče a přešli je z východu na západ.