Ze Schwarzsee do Zermattu

Od jezera Schwarzsee klesáme přes Furi do města Zermatt, odkud se nejprve vlakem, potom autem vrátíme do Saas-Grund. Po cestě přejdeme přes most vedoucí ve výšce 90 metrů nad zemí, což je pro nás trochu rarita.

Schwarzsee (2408 m. n. m.)

Vystoupáme od plesa Schwarzsee zpět na značku, odkud jsem k plesu sešli. Uděláme si skupinovou fotku s Matterhornem v pozadí, jsme na místě, kde je jeden z posledních pěkných výhledů na horu Matterhorn.

Stanice lanovky Schwarzsee (2583 m. n. m.)

Kousek od nás je stanice lanovky vedoucí z města Zermatt. Stanice se jmenuje Schwarzsee podle nedalekého plesa. Stejně tak se kousek od lanovky nachází další budova, což je Hotel Schwarzsee. Chvíli přemýšlíme, jestli se dolů svézt lanovkou, ale protože jsem si poflakováním kolem plesa Schwarzsee odpočinuli, rozhodneme se sejít po svých. Míjíme Hotel Schwarzsee a klesáme po červené turistické značce.

Furggbach - Švýcarsko

Obr. 1. Furggbach – Švýcarsko

Po chvilce zahneme prudce vpravo a po další chvilce klesneme k potoku Furggbach, přes který přejdeme a kolem kterého se budeme nějakou dobu pohybovat. Při klesání postupně přejdeme z holých skal pokrytých trávou do kleče a postupně do lesa složeného z „normálně“ velkých stromů. Asi po čtyřiceti pěti minutách klesání přijdeme k mostu nad propastí. Most je jako vystřižen z nějakého dobrodružného filmu. V těchto filmech obvykle celý most spadne do propasti hned poté, co přes něj přejde poslední kladný hrdina. Někdy se urve dokonce i trochu dříve a poslední kladný hrdina  se zachrání skokem na poslední chvíli. Záchrana spočívá v zachycení se jednou rukou na skále. Nic takového se nám ale nestalo. Asi nejsme kladní hrdinové a most patrně na kladné hrdiny čeká dodnes. Přes most sice nevede naše cesta, rozhodneme se ale projít si most tam a zpět. Takový zážitek si nenecháme ujít. Udělám při tom několik fotografií.

Most poblíž města Zermatt - Švýcarsko

Obr. 2. Most poblíž města Zermatt – Švýcarsko

Dle informační cedule u mostu jsou parametry mostu:

Dále jsou zde informace, že je zakázáno s mostem houpat, běhat na něm a podobně. Za zmínku určitě stojí, že ony zmiňované mosty z filmu většinou visí na starých prohnilých lanech. Tenhle most visí na lanech ocelových.

Most poblíž města Zermatt - Švýcarsko

Obr. 3. Most poblíž města Zermatt – Švýcarsko

Až utichne naše fascinace mostem, pokračujeme dále. Asi po hodině a tři čtvrtě chůze od stanice lanovky Schwarzsee přicházíme k mezistanici lanovky jménem Bergstation Furi.

Z mostu poblíž města Zermatt - Švýcarsko

Obr. 4. Z mostu poblíž města Zermatt – Švýcarsko

Furi (1850 m. n. m.)

Opět chvíli váháme, zda jet dále lanovkou, nebo jít pěšky. Nakonec se rozhodujeme pro pěší chůzi. Před stanicí Furi se začínají objevovat první domky a dále půjdeme až do města Zermatt mezi domy. Zde již začíná civilizace. U budovy s lanovkou se volně pase malé stádo ovci, které si vyfotím.

Zermatt (1.620 m. n. m.)

Do města Zermatt přicházíme asi po hodině klesání z mezistanice Furi. Máme štěstí, vlak nám jede v podstatě hned, ale i kdyby hned nejel, nic zásadního by se nedělo. Vlak mezi městem Zermatt a Täsch jezdí poměrně často.

Täsch

Ve městě Täsch nasedáme do našeho auta a přes město Stalden opouštíme údolí Mattertal a vracíme se do údolí Saas, kde v našem penziónu ve městě Saas-Grund náš dnešní výlet končí.

V tomhle a čtyřech předchozích dílech jsem popsal trasu s výhledy na Matterhorn. Je to jedna, nikoliv jediná trasa doporučovaná v průvodcích, při které máte symbol Švýcarska, horu Matterhorn, jako na dlani. Popsaná trasa vede po okružní naučné stezce Matterhorn-trail. Překonáte při ní převýšení necelých 1000 metrů, čímž se trasa řadí spíše mezi náročnější a není úplně vhodná pro sváteční turisty. Méně zdatní si mohou pomoci lanovkou na Schwarzsee a potom pěšky sejít opačným směrem, než jsme šli my. Případně je možné vyjet lanovkou na Swarzsee, projít se po okolí, pokochat se pohledem na Matterhorn a zase lanovkou sjet zpět.

Fotogalerie

Fotografie ze Švýcarska si můžete prohlédnout v galerii Švýcarsko 2012.

článek je součástí seriálu: Švýcarsko 2012

V srpnu 2012 jsem se já (Radim) vydal se Štěpánem, Radkem a Honzou do "horské pevnosti", do Švýcarska. Cestou jsme si udělali zastávku i v Lichtenštejsnku.