Z vrcholu Praděd na Ovčárnu a dále Velkou kotlinou

Z Pradědu se vydávám poněkud netradičně na koloběžce. Ostatní jsou pěšky, tak je na Ovčárně počkám. Poté se společně vydáme Velkou kotlinou do Karlova.

Hodnotil 1 člověk

Trochu nezvykle z vrcholu Pradědu nejdu, ale jedu na koloběžce. Ostatní jsme nechal za sebou. Cesta na koloběžce ubíhá poměrně rychle. Někdy až moc rychle. Raději přibrzďuji.

Já (Radim Dostál) na koloběžce

Obr. 1. Já (Radim Dostál) na koloběžce

Praděd rozcestí (1420 m. n. m.)

Na Pradědu rozcestí jsem za 4 minuty jízdy. Bez přestávky pokračují dále.

Pod Pradědem (1410 m. n. m.)

Na dalším rozcestí Pod Pradědem jsem po třech minutách. K Ovčárně mě podle rozcestníku zbývají dva kilometry.

U Barborky (1310 m. n. m.)

Po třech minutách přijíždím ke křižovatce asfaltových cest. Připojuje se zprava asfaltová cesta od turistické chaty Barborka. K chatě Barborka je možné se dostat po modré turistické značce. Občas po cestě brzdím, nejedu nejrychleji a u každého rozcestníku zastavím. Toho teď trochu lituji, protože cesta vede na chvíli mírně do kopce a musím se tedy začít odrážet nohou. Už se jen tak nemohu vézt.

Po asi třech minutách přijíždím k parkovišti u vojenské zotavovny, kde už na mě čekají z půjčovny koloběžek a odevzdávám zde koloběžku. Usedám na zahrádce vojenské zotavovny a čekám na ostatní, kteří jsou pěšky. Čekám asi 45 minut než ostatní přijdou a pokračujeme dále na Ovčárnu.

Ovčarná chata bus (1305 m. n. m.)

Na parkovišti na Ovčárně čekají autobusy jedoucí na hvězdu, případně dále. My ale půjdeme do Karlova pěšky přes hřeben.

Na informační ceduli je dvojrozměrný čárkový kód (QR kód) určený pro snímání mobilem. Protože mám nový mobil, chvíli si s ním hraji. V té době ale netuším, že nestačí si kód vyfotit, ale musím mít i odpovídající aplikaci. Tu nemám, takže nic nepořídím.

Dále pokračujeme po modré a žluté turistické značce nad Ovčárnu.

Nad Ovčárnou (1370 m. n. m.)

Značka nás vede po sjezdovce nad hotelem Figura. Po asi čtvrt hodině vystoupáme asi tak do třetiny sjezdovky a přicházíme k turistickému rozcestí Nad Ovčárnou. Odděluje se zde červená turistická značka, která pokračuje dále po sjezdovce. My zahýbáme doleva společně s modrou a žlutou turistikou značkou.

Stoupáme mezi klečí ještě asi pět minut a dosáhneme lokálního vrcholu. Stále pokračujeme po modré a žluté turistické značce. Za námi je krásně vidět Praděd a také máme krásný výhled na Ovčárnu, která je jako na dlani.

Nad Velkým kotlem (1360 m. n. m.)

Jdeme asi tři minuty a přicházíme k rozcestí Nad Velkým kotlem. Od Ovčárny jsme ušli jeden kilometr. Na rozcestí se odděluje modrá turistická značka od žluté turistické značky. Obě vedou do Karlova, vzhledem k poloze chaty, na které jsme ubytováni je pro nás výhodnější modrá turistická značka, po které pokračujeme.

Míjíme informační cedule naučné stezky Velkou kotlinou. První je asi po necelých deseti minutách v nadmořské výšce 1320 m. n. m. Postupně vcházíme s kelče mezi stromy a po dalších deseti minutách je na modré turistické značce odbočka na vyhlídku. Podíváme se na ní. Na konci odbočky je další informační cedule naučné stezky Velkou kotlinou v nadmořské výšce 1260 m. n. m. Je zde krom informační cedule také lavička a potok.

Velký kotel (1180 m. n. m.)

Po dalších asi deseti minutách přicházíme k další, již třetí, zastávce na naučné stezce Velkou kotlinou a nacházíme se v podstatě u Velkého kotle. Velký kotel je jedno z nejnebezpečnější lavinových polí v České Republice o čemž svědčí i několik pomníků. U informační cedule je krásný výhled na Velký kotel, na který se díváme ze spodku.

Začneme prudčeji klesat.

Velký kotel nástup (987 m. n. m.)

Po deseti minutách přicházíme k rozcestí Velký kotel nástup. Přestáváme prudce klesat a dále půjdeme po pohodové rovině. Od rozcestí Nad Velkým kotlem jsme šli dva a půl kilometru.

Po chvilce, rozhodně ne déle než po třech minutách chůze přicházíme k druhé informační ceduli naučné stezky velkou kotlinou a dovídáme se, že jsme v nadmořské výšce 1100 m. n. m. Patrně některý z údajů o nadmořské výšce je špatný. Buď na informační ceduli, nebo na posledním rozcestníku je chyba. Takový prudké převýšení jsme určitě za poslední tři minuty nepřekonali.

Po necelých deseti minutách chůze vycházíme z národní přírodní rezervace. Je zde první informační cedule naučné stezky Velkou kotlinou a jsme v nadmořské výšce 960 m. n. m. Je zde přístřešek sloužící jako turistické odpočívadlo a také pramen vody, který je po cestě asi dvacet metrů.

Po pravé ruce je potok, který nás po pravé straně bude provázet až do Karlova. Za pár desítek metrů se naše cesta promění v asfaltovou a takto nás přivede až do Karlova.

Slezská cesta (845 m. n. m.)

Po dvaceti pěti minutách chůze po mírně nakloněné rovině (klesáme) přicházíme k rozcestníku Slezská cesta.

Karlov Moravice (745 m. n. m.)

Po dalších dvaceti minutách přicházíme k rozcestí Karlov Moravice a od něj již vidíme naší chatu. Ze zahrady je vidět stoupající dým a je jasné, že ostatní, kteří s námi nešli něco opekají. Tím náš výlet končí.

článek je součástí seriálu: Velikonoce v Karlově 2011

Opět další Velikonoce v Karlově. Účastníci: Já, Lenka, Honza, Pavel, Pavla, Albert, Pepíček, "Junior" a Luba.