Z Luční boudy do Špindlerova Mlýna

Dnešní výlet na Sněžku ukončujeme cestou z Luční boudy zpět do Špindlerova Mlýna.

Hodnotili 2 lidé

Luční bouda (1410 m. n. m.)

Definitivně se rozhodujeme, že dále nebudeme do Špindlerova Mlýna pokračovat přes Údolí Bílého Labe, jak jsme měli původně v plánu, ale stejnou cestou přes Kozí hřbety. Trasa přes Údolí Bílého Labe je delší a nemáme už příliš mnoho času, pokud chceme stihnout večeři.

Protože při cestě přes Kozí hřbety nemusíme zas tak moc spěchat usedáme asi na půl hodiny v Luční boudě.

Pár stovek metrů po červené a modré turistické značce za Luční boudou přicházíme k nepojmenovanému rozcestí, kde se od nás odděluje modrá turistická značka směřující přes Údolí Bílého Labe.

Pokračujeme dále po červené turistické značce směrem na Kozí hřbety.

Rennerova studánka, Rennerova bouda

Rennerova studánka - Krkonoše

Obr. 1. Rennerova studánka – Krkonoše

Asi po deseti minutách míjíme Rennerovu studánku. Je zde informační cedule s informacemi o Rennerově boudě, kde zde kdysi stála. Více informací z informační cedule je v článku Z Kozích hřbetů přes Labskou boudu a Úpské rašeliniště.

Kozí hřbety vyhlídka (1422 m. n. m.)

Pokračujeme dále po červené turistické značce a přicházíme na Kozí hřbety asi po sedmi minutách chůze. Jdeme dost rychle. Opět jsme na chvíli v mlze, tedy z nedaleké vyhlídky by nebylo nic moc vidět. Navíc jsme tam dnes již byli. Na vyhlídku nejdeme, jen asi na pět minut odpočineme, napijeme se a pokračujeme dále.

Vrchol Sněžka z Kozích hřbetů - Krkonoše

Obr. 2. Vrchol Sněžka z Kozích hřbetů – Krkonoše

Úbočí Kozích hřbetů (1180 m. n. m.)

Po dvaceti minutách klesání přicházíme k rozcestí Úbočí Kozích hřbetů. V tom okamžiku opět prší. Tentokrát není déšť nijak velký. Pokračujeme dále klesáním po červené turistické značce.

Cesta z Kozích hřbetů na Úbočí Kozích hřbetů - Krkonoše

Obr. 3. Cesta z Kozích hřbetů na Úbočí Kozích hřbetů – Krkonoše

Cestou zpět klesám pomaleji než Jarda a v dalším úseku se oddělujeme, což se mi stane trochu osudným.

Svatý Petr (hotel Panorama)

Po další půl hodině míjím hotel Panorama s turistickým rozcestím. V tomto okamžiku vycházím z lesa a pokračuji po asfaltové cestě. Díky nepozornosti však rychle ztrácím značku a zahýbám doleva. Nic se neděje, jen jsem si cestu trochu prodloužil. Po chvilce narazím na zelenou turistickou značku a ta mě přivede k rozcestí Nad Svatým Petrem.

Nad Svatým Petrem

Na rozcestí Nad Svatým Petrem jdu od rozcestí Svatý Petr (hotel Panorama) deset minut. Bez zdržování pokračuji.

Dřevařská cesta

Po necelých deseti minutách jsem na rozcestí Dřevařská cesta. Rozcestí je nad Špindlerovým Mlýnem a mohu zahnout doleva a prudce klesat k rozcestí Špindlerův Mlýn – společenský dům, což je rozcestí turistických značek kousek od centra Špindlerova Mlýna. To já ale neudělám, protože jak si z mapy uvědomuji a na základě zkušeností z rána je zřejmé, že nemusím přes rozcestí Špindlerův Mlýn – společenský dům vůbec jít a mohu pokračovat rovně Špindlerovým Mlýnem a dojít až k penzionu, kde jsem ubytován. Tím pro mne asi po deseti minutách končí dnešní výlet.

Na Sněžku se obvykle z české strany chodí z Pece pod Sněžkou. My jsme šli ze vzdálenějšího Špindlerova Mlýna, čímž jsme si cestu trochu protáhli. Škoda, že jsme se nevraceli přes Údolí Bílého Labe, kde by bylo jistě co k vidění. Celková délka trasy byla asi 21 kilometrů.

článek je součástí seriálu: Po stopách Krakonoše 2012

V červenci 2012 se vydává Radim s Jardou do Krkonoš po stopách Krakonoše. Podaří se jim ho vypátrat?