Rote Lenke

Před polednem vyrážíme z Českých Budějovic. Cílem je Prägraten, ale protože je odpoledne šílené vedro a my projíždíme kolem krásných rakouských jezer,...

14. 8. 2008

Před polednem vyrážíme z ČB. Cílem je Prägraten, ale protože je odpoledne šílené vedro a my projíždíme kolem krásných rakouských jezer, není možné se u jednoho z nich nezastavit. V 17.00 hodin se koupeme v Zeller See. Potom cesta ubíhá mnohem rychleji a v 19.00 hod už jsem v Prägratenu. Nakoupíme chleba, ramu, kolu (to abychom měli pet-láhev na dovezenou meruňkovici pro zahřátí. V horách může být frišno.)

V 19.30 hod jsme sbaleni a vycházíme směr Berger Alm. Chvíli bloudíme a už se stmívá. Brzy nacházíme zásobovací lanovku pro Berger Alm. Ptáme se, zda si můžeme nad usedlostí postavit stan. Je jim to prý jedno. Stavíme tedy stan a spíme blaženě.

15. 8. 2008

V klidu snídáme u stanu, když tu vyběhne nahoru majitel usedlosti a káže nám složit stan, že půjdou okolo jeho hosti. Skládáme tedy rychle stan a snídáme dál. Za chvíli kolem projde skupina Rakušáků a vesele nám přejí dobrou chuť. Potom do majitele Berger Almu něco vjelo a začal po nás ze dveří křičet, že chce patnáct euro za noc. Honza si ho s ledovým klidem vyfotí, ale přesto se urychleně balíme a jdeme pryč.

Rakušáky jsme bez problémů dohnali a v 11.30 hod dorážíme na Berger-See-Hütte. Dáváme si pivo a čaj a čekáme, zda přestane pršet. Přidá se ale ještě bouřka a z plánu dorazit na Lasörlinghütte sejde. Dáváme si ještě jedno pivo a čaj a nudlovou a Berger-See speciální polívku. Počasí se mezi tím trošku umoudřilo a my se vydáváme vyhlídkovou „panoramaweg“ směr Lasnitzenalm. Náhodou se trošku vyjasní a je i něco vidět. Na poslední křižovatce na Lasnitzenalm měníme plány a vydáváme se na Neue Reichenberger Hütte (2586 m.n.m.). Cesta vede přes dvě sedla – Michltalscharte (2753 m.n.m.) a Rote Lenke (2794 m.n.m.). Případně můžeme mezi sedly odbočit na vodopády Umbalfälle. V 18.30 hod dorážíme na křižovatku cest na Neue Reichenberger Hütte a na Lasörlinghütte. Stavíme stan. Je zima a začíná pršet. V noci je bouřka a sněží.

16. 8. 2008

Vstáváme v 10.00 hod a brodíme se po kotníky ve sněhu. Cesta na Neue Reichenberger Hütte bude trvat 3 hoďky. Krajinka je zahalená v romantickém zimním hávu. Svítí už slunce a my přecházíme v pohodě dvě krásná bílá sedla. Sníh taje a vykukují z něho tmavě modré alpské kvítí. Blížíme se k chatě a cestou vidíme několik běžících i panáčkujících svišťů. Mají se tady asi dobře, jsou pěkně vypasení. Ve 14.00 hod už sedíme v chatě a dáváme si pivo a čaj a čaj a pivo.

Smůla je, že nikde na chatách nemají sirky, nebo nám je nechtějí prodat. Táhneme s sebou dokonce 2 plynové bomby a zatím zbytečně, protože vzít k tomu sirky nás nenapadlo. Vůbec jsme oba dost roztržití, takže pořád na něco zapomínáme. Honza už např. nemá sandále, protože je pravděpodobně nechal u Berger Almu, když jsme kvůli nervóznímu dědkovi narychlo odcházeli.

V 15.00 hod startujeme směr Clarahütte (2038 m.n.m.). Cesta trvá 3 hodiny, ale stojí to za to. Mají tu sirky. Rozhodneme se tady přespat. Noc ve spacáku stojí 8 EUR, a to teče jen studená voda.

hořec

Obr. 1. hořec

článek je součástí seriálu: Rakouské Alpy 2008

Pobyt Lenky a Honzy ve Vysokých Taurách (Hohe Tauern) a Totes Gebirge v srpnu roku 2008.