Okruh z obce Karlov pod Pradědem na rozcestí Mravencanka a zpět

Krátký okruh z Karlova pod Pradědem po okolních kopcích. Cesta na Mravencovku je krátká odpolední procházka na kterou jsme šli já, Albert a Iva, protože ostatní ještě nepřijeli.

Karlov pod Pradědem

Malý procházkový okruh začínáme v Karlově pod Pradědem. Nejprve jsme došli z místa ubytování na konečnou autobusů známou pod názvem Karlov, točna. Asi 100 metrů před konečnou je most přes Kotelní potok který se kousek od místa vlévá do potoku Moravice u kterého je rozcestí turistických značek cyklotras. Podle rozcestníku cyklotras je nejbližší místo Mravencanka, která je po modré cyklotrase 3 a půl kilometru. Pokračujeme dále směrem ke konečné autobusů, což je stejný směr jako na Mravencanku.

Míjíme konečnou autobusů, kde se na chvíli setkáváme se zelenou turistickou značkou. Asi 5 minut chůze od rozcestníku cyklotras na chvíli scházíme od jakékoliv značky a zahýbáme doprava. Po chvíli se ukáže, že se nejednalo o žádnou zkratku, ale přístupovou cestu k domu (hotelu). Sice se na značku nemusíme vracet, ale spíše jsme si zašli, než něco zkrátili.

Po dalších asi 10 minutách chůze přicházíme zpět na cestu, po které vede modrá cyklotrasa. Stékají se zde dva potoky, jeden je na mapě označen jako Kotelní potok a druhý nemá na mapě název. Asi se bude jednat jen o nějaké jeho rameno. Na cestě je zvednutá závora. Po dvaceti pěti minutách přicházíme k prudké zatáčce doleva. Mohli jsme sice pokračovat rovně, ale cesta nás zavádí doleva a zatáčka je téměř o 180 stupňů. Odcházíme od potoka, který vede rovně. V našem směru je i cedule s nápisem lyžařská cesta. Začínáme mírně stoupat.

Mravencanka (893 m. n. m.)

Na rozcestí Mravencanka přicházíme po další čtvrt hodině mírného stoupání od prudké zatáčky. Mravencaka je rozcestí, kde se sbíhá několik turistických značek i několik cyklotras. Je zde i turistický rozcestník se stolem a lavicemi. Krom posekaného dřeva (kmenů stromů), jsou zde i zbytky sněhu. Mohli jsme přijít po zelené turistické značce, která byla kratší, ale my šli po modré cyklotrase. Po zelené turistické značce se budeme vracet. Z pohledu, ze kterého jsme přišli doleva vede modrá turistická značka, po které se vydáme. Nejprve ale na chvíli usedáme po přístřeškem a odpočíváme.

Já (Radim Dostál) na rozcestí Mravencanka - cesta do Karlova pod Pradědem

Obr. 1. Já (Radim Dostál) na rozcestí Mravencanka – cesta do Karlova pod Pradědem

Z Mravencanky odcházíme po zelené turistické značce. Klesáme a jdeme po cestě, na které je mnoho tajícího sněhu a proudy vody z něj. Klesáme lesem. Po dvaceti minutách klesání přicházíme k potoku, který přecházíme po mostu a ocitáme se na asfaltové cestě poblíž vodárny. Na asfaltové cestě zahýbáme doprava a jdeme směrem ke konečné. Na rozcestník cyklistických tras v Karlově pod Pradědem, ze kterého jsme vycházeli, přicházíme po deseti minutách.

Popsaný okruh je asi na dvě hodiny příjemné nenáročné chůze v okolí Karlova pod Pradědem.

článek je součástí seriálu: Karlov pod Pradědem - Velikonoce 2009

Jako již skoro tradičně i letos jsme trávli velikonoce v Karlově pod Pradědem. Setkalo se nás tam poměrně dost.