Mccheta

Čekáme hodinu na lístky na vlak, které nakonec nejsou...

Hodnotil 1 člověk

29.8.2013 středa

Čekáme hodinu na lístky na vlak, které nakonec nejsou (byli jsme čtvrtí na řadě). Pak ještě 20 minut na lístky na maršrutku. V délce čekání je nádraží v Zugdidi asi nedostižné. Během té hodiny koukám na paní, která ve stánku v nádražní hale peče chačapuri. Jeden jí trvá tak 15 minut, trouba má kapacitu 4 chačapuri. Objednávám dva a asi po 20 minutách je dostanu. Jeden chačapuri stojí 1 lari. Jak se takhle může něco vydělat, to nevím, ale je to každopádně výborný.

Maršrutka naštěstí už stojí venku, akorát na batohy je zas málo místa, tak máme jeden vzadu a druhý máme mezi nohama. Jedeme 6 hodin s jednou 25ti minutovou přestávkou na přeplněný záchod. H si stihne dát pivo, protože na pánech fronta není. V Tbilisi nás zaveze až na Vagzlis moedani, takže se metrem vracíme na Didube. Tam za 1 lari koupíme lístky na maršrutku do Mcchety (druhá v pořadí). Zase není místo na batohy, takže je máme na kolenou.

Kostel v Mchcete

Obr. 1. Kostel v Mcchetě, za ním v dálce je vidět chrám Džvari

Potkáváme 2 mladé hippies (Gruzín a Ruska). Jedou na dálnici a pak budou stopovat do Zugdidi. Ve Mcchetě vystoupíme u pevnosti a jdeme zpět ke kostelu. Díváme se do mapy a osloví nás člověk, zda prý nepotřebujeme ubytování. Říkáme, že potřebujeme. On nás zaveze nejprve do jednoho hostelu, kde majitelka není doma, pak do druhého. Za 20 lari máme pro sebe ložnici, kuchyňku bez vařiče a záchod a koupelnu. Super. Jdeme se projít a jíme ostré lilky s ořechy a salát. Pivo + limo (hruškové Natachtari). Kupujeme na zítra k snídani litevský (černý) chleba, sýr, jablka a švestky.

30.8.2013 čtvrtek

Jdeme pěšky do chrámu Džvari na protějším kopci přes řeku. Procházíme neudržovaným parkem, po můstku přecházíme řeku Aragvi a pak chvíli hledáme podchod pod dálnicí. Hodinu se prodíráme cestičkami na protějším kopci a trochu bloudíme. Nakonec dorazíme nahoru a výhled na Mcchetu je nádherný. H pak zavolá taxikáři, který nám včera sehnal ubytování, a dneska nás chtěl odvézt nahoru ke Džvari, aby měl kšeft. Přijíždí za chvíli a odváží nás zpět do Mcchety.

Mchceta

Obr. 2. Pohled od chrámu Džvari na Mchcetu a řeku Aragvi

Dzvari

Obr. 3. Chrám Džvari

Později odjíždíme do Tbilisi, batohy necháváme pod prvním nástupištěm v úschovně na vakzálu a vydáváme se do víru velkoměsta. Po večeři na Orbelianis moedani a procházce vyzvedáváme batohy a jedeme metrem na Samgori a taxíkem na letiště. Brzo ráno pak odlétáme přes Varšavu do Prahy.

článek je součástí seriálu: Gruzie a Abcházie 2012

Lenka s Honzou se v srpnu roku 2012 vydali svým oblíbeným směrem do Gruzie a tentokrát hlavně do Abcházie.