Karl-Fürst-Hütte – Granatscharte – Karl-Fürst-Hütte

Ráno vyjdeme od Schandlasee na Karl-Fürst-Hütte a jdeme se aklimatizovat a vyzkoušet chůzi po ledovci na Granatscharte. Vrátíme se zpět a spát budeme na Karl-Fürst-Hütte.

Karl-Fürst-Hütte

Dojdeme na Karl-Fürst-Hütte. Tato chata není obhospodařovaná, ale je tam vše, co je třeba. Kanystr s vodou (který je nutno doplnit). Plynové bomby, těstoviny, čaj (za 90 centů). Ubytování je za 2 eura, které se hodí do kasičky na zdi. Je tu 6 lůžek a jsme tu sami. Jsou tu návštěvní knihy už od roku 1960. Svítí se svíčkami, jsou tu hrací karty, polštářky na sezení, polštáře a deky. Před chatkou je lavice na sezení a velké ploché kameny, na kterých se dá večer opalovat.

Karl Fürst Hütte

Obr. 1. Karl Fürst Hütte

Dáme si polévku a jdeme na ledovec (směr Rudolfshütte). Chceme vyzkoušet chození po ledovci a dojít až na Granatscharte a zpět. Cestou vezmeme vodu z potůčků, tekoucích z ledovce. Šplháme nahoru přes kameny. Značení je tu perfektní, takže se od něj odchýlíme až těsně před ledovcem. Párkrát se jde přes sníh, takže už v rukou třímáme cepíny. Před ledovcem nandáme sedáky, prsáky a mačky, vezmeme si helmy. Odměříme lano na 10m a uděláme na něm pět uzlů, přivážeme si batoh do karabiny mezi sedákem a prsákem a cestu po ledovci zvládneme perfektně.

Ledovec pod Granatscharte

Obr. 2. Ledovec pod Granatscharte

Granatscharte (2 970 m.n..m.)

Je sice odpoledne a ledovec je dost rozmočený. Tečou po něm potůčky a sem tam je skulina, co se musí překročit. Necelý kilometr je to do sedla a pak se snažíme vyjít na Stubacher Sonnblick (3 088 m. n. m.) s křížem nahoře, ale není tu moc cesta a zas bychom šli po kamenech, tak to vzdáváme a jdeme zpět.

Granatscharte

Obr. 3. Granatscharte v pozadí s Granatspitze

Granatscharte rozcestí

Obr. 4. Granatscharte rozcestí

Cesta nahoru trvala cca 2 hodiny. Celkem na Rudolfshütte to má být 4-4,5 hodiny. To chceme jít zítra. Cestou zpět bereme vodu blízko chaty (směrem ke kadibudce), odpoledne totiž ledovec pouští víc vody. Ráno tu potůček už nebude. Večer hrajeme karty, vaříme rizoto a opalujeme se na kamenech.