Černá hora II

Pokračování naší cesty na Černou horu a zpět do Pece pod Sněžkou.

Černá bouda – hotel (1237 m. n. m.)

Po asi čtvrt hodině chůze a stoupání přicházíme k rozcestí Černá bouda, hotel, u kterého, jak název napovídá je hotel s restaurací. Do restaurace nejdeme a rovnou pokračujeme dále po červené turistické značce směrem na Černá hora, kiosek, který má být 400 metrů od nás. Na rozcestníku u hotelu od naší trasy odbočuje žlutá a modrá turistická značka.

Černá hora, kiosek

K rozcestí Černá hora, kiosek přicházíme po sedmi minutách chůze. Kiosek je „normální“ restaurace, ve které se zdržíme hodinu a půl. Z pohledu původního směru doleva je odbočka na významné turistické místo. Jedná se o rozhlednu na Černé hoře, která je od nás 300 metrů. Podstatná část cesty na rozhlednu vede přes dřevěnou lávku. Na rozhledně zaplatíme vstupné a vyšlapeme několik pater schodů. Z rozhledny vidíme zvláštní scenérie způsobené inverzí a mraky v údolích. Údolí jsou zahaleny v mlze, my však máme slunné počasí a vidíme jasně vrcholky okolních hor. Na rozhledně strávíme dost času a hodně fotíme okolí.

Já (Radim Dostál) na rozhledně kousek od vrcholu Černé hory v pohoří Krkonoše

Obr. 1. Já (Radim Dostál) na rozhledně kousek od vrcholu Černé hory v pohoří Krkonoše

Na Černou horu, kiosek se dostáváme 40 minut poté, co jsme z místa odešli. Z pohledu směru, ze kterého jsme přišli vede doprava odbočka směrem k vysílači, který je vzdálen 400 metrů. Cesta k vysílači je po asfaltové cestě, v podstatě po rovině. Zpět u rozcestí Černá hora, kiosek jsme po patnácti minutách.

Začínáme se vracet do Pece pod Sněžkou, sestupujeme zprvu stejnou cestou. Přecházíme přes rozcestí Černá bouda, hotel, Václavák, pod Kolínskou boudou a přicházíme ke Kolínské boudě.

Kolínská bouda

Sestup z rozcestí Černá hora, kiosek na Kolínskou boudu trval 40 minut. Na kolínské boudě již nepokračujeme stejnou cestou, jakou jsme přišli, ale za chatou zahýbáme doprava a pokračujeme mírným a chvilkovým stoupáním po žluté turistické značce směrem na Slatinnou stráň, která má být půl kilometru. Vstupujeme do lesa.

Po pěti minutách vycházíme z lesa na pláň, před námi je vidět Sněžka. Vyjdeme na lokální vrchol, který je velmi rozlehlý a pokračujeme po rovině. Po dalších pěti minutách chůze přicházíme na asfaltovou cestu, ke které přicházíme kolmo. Je zde rozcestí Slatinná stráň.

Slatinná stráň, rozcestí

Od rozcestí vycházíme doprava po zelené turistické značce směrem na Javorku. Jdeme z kopce po asfaltové cestě. Po patnácti minutách přicházíme na rozcestí Javorka, kousek od kterého je stejnojmenná chata.

Javorka (1115 m. n. m.)

Je zde několik domků a odbočka zelené turistické značky doprava. My pokračujeme dále po žluté turistické značce směrem do Pece pod Sněžkou, což je dva a půl kilometru. Celou cestu jdeme po asfaltové cestě lesem a klesáme.

Pec pod Sněžkou

Do Pece pod Sněžkou přicházíme po 40 minutách chůze. Přejdeme potok a ocitáme se v Peci pod Sněžkou na velké, asi největší křižovatce. Náš dnešní výlet končí.

Cesta z Pece pod Sněžkou na Černou horu je pohodová, nenáročná trasa. Po cestě (krom žluté turistické značky z Kolínské boudy do Pece pod Sněžkou) jezdí mnoho cyklistů a chodí i lidé s kočárky. Trase po žluté turistické značce z Kolínské boudy do Pece pod Sněžkou se dá jednoduše vyhnout, my jsme se ale nechtěli vracet stejnou cestou jakou jsme přišli.

článek je součástí seriálu: Krkonoše 2008

Čtyř denní pobyt v Peci pod Sněžkou a výlety do okolí. Akce se účastnilo 12 lidí.