Burj Al Arab a Dubaj Mall

Cestou z pláže Jumeirah beach Park se stavíme ke slavnému hotelu Burj Al Arab (Věž Arabů) v luxusní čtvrti Jumeirah. Uděláme pár fotek a vyrážíme taxikem k obchodnímu domu Dubaj Mall (Dubai Mall).

Hodnotil 1 člověk

Po cestě od Jumeirah beach Park k Burj Al Arab procházíme luxusní čtvrtí Jumeirah. Míjíme při tom hotel Jumeirah Beach Hotel, u kterého je zábavný aqua park Wild Wadi. Wild Wadi se chystáme navštívit poslední den našeho pobytu. Proto se zde nyní nezastavujeme. Od vstupu do Wild Wadi je kousek k výhledu na hotel Burj Al Arab.

Jumeirah Beach Hotel - Dubai

Obr. 1. Jumeirah Beach Hotel – Dubai

Burj Al Arab

Hotel Burj Al Arab (Burdž Al Arab – do češtiny lze přeložit jako Věž Arabů) se nachází na umělém ostrově, který je s pevninou spojen asfaltovou cestou. Člověk neubytovaný v hotelu se nedostane ani na silnici spojující skutečnou pevninu s umělým ostrovem. Burdž Al Arab je velmi luxusní a také drahý hotel. Dle průvodců je vysoký 321 metrů a jedná se o druhý nejvyšší hotel na světě. Je zajímavý svým zvláštním tvarem, který může připomínat plachetnici. Tento tvar ovšem není patrný z místa u kterého jsme byli. Hotel se možná mnoha lidem dostal do povědomí svým heliportem, který má skoro na střeše, na kterém při slavnostním otevření hotelu sehráli exhibiční tenisový zápas Agassi proti Federrerovi.

Hotel Bruj Al Arab je přesným ztělesněním demonstrace bohatství Spojených Arabských Emirátů. Tak velká demonstrace bohatství, že až někdy přechází do kýče. Jedním z kýčů je i Bruj Al Arab. Hotel je učen pro bohatou klientelu převážně z řad arabských ropných šejků. Všude se vychloubá svou výbavou, například že na pokojích jsou zrcadla přišroubována šroubky ze zlata, v hotelu nechybí velký vodotrysk a podobně.

Burj Al Arab - Dubaj

Obr. 2. Burj Al Arab – Dubaj

Uděláme si několik fotek, ale jinak zde není důvod se zdržovat, protože toho zde není zas tak moc k vidění. Navíc začínáme mít už příliš velký problém s nedostatkem tekutin. Bereme taxi a jedeme do Dubaj Mall.

Dubaj Mall (Dubai Mall)

Dubaj Mall (v angličtině Dubai Mall) je největší nákupní centrum na světě. Každý, kdo je několik hodin v emirátu Dubaj, nemůže být překvapen, že je zde něco největšího nebo nejluxusnějšího na světě. Dubaj Mall v tomto směru není výjimkou, je to prostě největší nákupní centrum světa.

Naše první kroky vedou do obchodu s potravinami, kde si nakoupíme několik pet láhví s minerálkami a já navíc i krabici s džusem. Poté zamíříme k fastfoodu, kde si kupujeme něco na jídlo jako „take away“, tedy sebou. Přece jen jsme od snídaně nejedli a už je odpoledne. Bereme zásoby jídla a pití, se kterými se vydáváme na WC do kabinky, kde je sníme. Ano i takovou tvář může mít Dubaj. Když vidím obsah odpadkového koše na WC je mi jasné, že nejsme jediní, kdo podobné věci dělá. Nutno podotknout, že neděláme nic špatného. U cizinců, kteří nejsou islámské víry se neočekává, že budou dodržovat přísný půst o Ramadánu. Jen nesmíme půst porušovat veřejně, mohlo by to vypadat jako pohrdání vírou.

Dubaj Mall (Dubai Mall) - Dubaj

Obr. 3. Dubaj Mall (Dubai Mall) – Dubaj

Nutno zdůraznit, že na WC je neuvěřitelně čisto. Neustále zde stojí zaměstnanec – uklízeč s kbelíkem, hadrem a smetákem, který poté co někdo opustí kabinku jde ihned po něm uklidit. Někdy mám pocit, že pracovní místa jsou v Dubaji uměle vytvářená. Tenhle pocit jsem neměl jen v tomto okamžiku, ale například i o den dříve, kdy v supermaketu za pokladnou stála obsluha, která mě věci nakoupené v obchodě, které prošly pokladnou, dávala do tašky. Ostatně nezaměstnanost v této ropné velmoci se blíží nule.

Nákupní centrum je opravdu velmi rozlehlé a tuto rozlohu je nutné vynásobit čtyřmi, protože má 4 patra. V Dubaj Mall je více než 1200 obchodů a spousta různých atrakcí. Obchody jsou děleny do sekcí podle svého zaměření. Je zde například část módy, elektroniky a podobně. Celý komplex je tak veliký, že je v něm několik informačních center, kde sličné zaměstnankyně zodpovídají dotazy, kde najít jaký obchod a jak se kam dostat. Rozdávají také mapy, nebo spíše orientační plánky celého nákupního centra, podle kterých se dá orientovat.

O tom, jaké atrakce Dubaj Mall nabízí bude příští díl.

Fotogalerie Dubaj 2011

Více fotografií můžete vidět ve fotogalerii Dubaj 2011.

článek je součástí seriálu: Pohádky tisíce a jedné noci 2011

V srpnu roku 2011 jsem společně s Milanem, Stáňnou a Michaelou navštívil emirát Dubaj ve Spojených Arabských Emirátech.