Thajsko a Kambodža 2010 – den sedmnáctý – Bangkok

A zpět do Bangkoku ..

Odjezd z ostrova Ko Chang

Ráno jsme už kolem osmé hodiny připraveni i se sbalenými věcmi na recepci k odjezdu. Odvoz má přijet v devět hodin, takže si v klidu stihneme dát snídani.

Ve čtvrt na deset jsme již nasyceni vydatnou snídaní a začínáme být nervózní – odvoz pořád nikde. Prosíme o pomoc recepčního. Je moc ochotný. Někam volá a nakonec nám sděluje, že pro nás přijede minibus v někdy po půl desáté. Loď na pevninu odjíždí v deset, tak doufáme, že to stihneme.

V půl desáté a pět minut přijíždí konečně minibus. Zatím v něm nikdo nesedí. Cestou k přístavu zajíždí řidič ještě k několika hotelům. Jak se minibus naplňuje, začíná nám docházet, že nám prodali něco, co neexistuje – měli jsme vyrazit v devět, celou cestu měl dopravu zajišťovat minibus a v Bangkoku měl být kolem třetí hodiny – místo toho najíždíme na loď až v jedenáct a na druhé straně nás nahání do normálního autobusu s příjezdem do Bangkoku v 17:30.

Bangkok

Po několika hodinách jízdy (se zastávkou na jídlo) poznáme, že se blížíme k Bangkoku podle houstnoucího provozu. Po více než hodině popojíždění v kolonách jsme konečně na Khao San Road. Venku už je tma, ale po zkušenosti ze začátku naší cesty tu rozhodně nechceme zůstat. V Lonly Planet jsme se dočetli, že je v Bangkoku čtvrť, kde jsou hlavně nákupní centra. Je tam také několik hotelů a hlavně tam neexistuje noční život. Jmenuje se Siam.

Bereme si taxi (podle rady Lonly Planet trváme na tom, aby taxikář zapnul taxamet, což se prvnímu nelíbí, odchytáváme tedy dalšího, který s tím nemá problém) a necháváme se odvézt někam k Siam Square, kde by bylo možné najít hotel.

Obr. 1. Bangkok

Zastavuje nám v uličce s několika hotely, která ústí na hlavní ulici. Platíme 83 Bt. Ptáme se v několika hotelích, ale připadají nám drahé (600 – 700 Bt za noc). Nakonec se ubytováváme ve White Lodge za 400 Bt bez klimatizace (v tom horku nás z ní jen bolí v krku). Pokoj není žádný luxus, ale má vlastní koupelnu s teplou vodou a hlavně je tu klid.

Po sprše vyrážíme na obhlídku okolí. V porovnání s Khao San Road si tu připadáme jako v jiném městě – obrovská nákupní centra, několika proudové silnice, nadzemní dráha spojená s nadzemní pěší zónou, která se po západu slunce mění ve velké tržiště.

Nejprve okukujeme nejbližší obchoďák MBK Shopping Centre. Asi na sedmi patrech tu člověk najde snad vše, co ho napadne. Procházíme jen pár stánků, potom nás přepadá hlad.

Bangkok - nákupní centrum

Obr. 2. Bangkok – nákupní centrum

Hned vedle nákupního centra je sportovní stadion, u kterého je večer také trh. Vydáváme se tam na večeři. Dávám si pár kousků sushi (5 Bt za kus), Pája smažené hovězí (20 Bt).

Mezi tím se blíží desátá hodina a obchodní domy zavírají. Zůstávají otevřená jen tržiště. Přesouváme se na pěší promenádu nad hlavní ulicí. Prodává se tu hlavně oblečení ( např. pěkně vypadající a jistě pravá Adidas trička za 250 Bt) a hodinky. Nechceme dnes nic kupovat. Nejprve si zítra okoukneme ceny v okolí.

Přes trh se pomalu vracíme k našemu hotelu a jdeme spát. Kupodivu opravdu není nikde slyšet žádná diskotéka :-).

článek je součástí seriálu: Thajsko a Kambodža 2010

Cestopis ze svatební cesty manželů Řehákových Thajskem a Kambodžou v lednu 2010.